شناسهٔ خبر: 45276817 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: میزان | لینک خبر

راهکاری برای جلوگیری از خشک شدن چشم

یک متخصص چشم در رابطه با جلوگیری از خشک شدن چشم گفت: توصیه ما این است که افراد هر ۲۰ دقیقه یکبار در حین مطالعه یا کار با لوازم الکترونیکی به ۲۰ متری خود، ۲۰ ثانیه نگاه کنند، این عمل مفید به قانون ۲۰۲۰ معروف است. جرم کیف قاپی از جرایمی است که شاکیان بسیاری دارد. در این بخش کارشناسان وکیل‌آنلاین نحوه نوشتن شکواییه کیف قاپی را توضیح داده‌اند.

صاحب‌خبر -
خبرگزاری میزان _ فارس نوشت: آذین آشناگر درباره «ایجاد خشکی چشم در فصول سرد سال»، گفت: این بیماری بیشتر مختص افراد مسن است؛ مگر افراد جوانی که دارای بیماری‌های زمینه‌ای مثل لوپوس و روماتیسم هستند. در حالت عادی افراد جوان نباید خشکی چشم داشته باشند.
 
این متخصص چشم پزشکی خاطر نشان کرد: در هیچ منبعی محدودیت زمان کار با لوازم الکترونیکی ذکر نشده است. مهم این است که به مقدار کافی پلک بزنیم؛ چون زمانی که پلک می‌زنیم اشک ترشح می‌شود.
 
وی افزود: در مواقعی که کار‌ها ما را از پلک زدن دور کند، در تمامی فصول باعث خشکی چشم خواهد شد. توصیه ما بر این است که هر ۲۰ دقیقه یکبار در حین مطالعه یا کار با لوازم الکترونیکی به ۲۰ متری خود، ۲۰ ثانیه نگاه کنند که به قانون ۲۰۲۰ معروف است و همین طور مرتب پلک بزنیم.
 
آشناگر ابراز داشت:البته این امر ربطی به خشکی چشم ندارد و به مطالعه به ویژه با گوشی مربوط است؛ ضمن اینکه نور گوشی باید متناسب با نور محیط باشد تا از خشکی چشم جلوگیری شود.
 
وی بیان داشت:همه افراد به اشک مصنوعی نیاز ندارند. اگر بهداشت پلک به خوبی رعایت و پوسته‌ها و چربی لای مژه‌ها به صورت روزانه با شامپوی بچه شسته شود، این چربی وارد اشک شده و اشک چشم دارای چربی نرمال خواهد بود و از خشکی چشم هم جلوگیری می‌شود.
 
این متخصص چشم پزشکی یادآور شد: در این حالت دیگر نیازی به استفاده از اشک چشم مصنوعی نیست.
انتهای پیام/
خبرگزاری میزان: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.

برچسب‌ها:

نظر شما