شناسهٔ خبر: 45276746 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

مدیران برای تأمین مایحتاج شب عید مردم برنامه‌ریزی کنند/ اهمیت اقدامات مراقبتی در مقابله با جرایم انتخاباتی

رئیس کل دادگستری استان اردبیل گفت: تأمین مایحتاج ضروری مردم برای شب عید از موضوعات مهم است که باید مدیران برای آن برنامه‌ریزی کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل و به نقل از روابط عمومی دادگستری استان اردبیل، ناصر عتباتی در ششمین جلسه شورای دستگاه‌های نظارتی استان در سال‌جاری اظهار کرد: تأمین و تنظیم مایحتاج ضروری مردم برای شب عید از موضوعات مهم است که باید مدیران برنامه‌ریزی‌های شایسته برای آن داشته باشند.

وی با تشریح عملکرد دستورالعمل نحوه مقابله با ترک وظایف قانونی مدیران و کارمندان و پیشگیری از آن افزود:  اجرای این دستورالعمل نیازمند همکاری، هماهنگی، تعامل و هم افزایی بیشتر مابین دستگاه‌ها و نهادها است تا شاهد اثرگذاری بیشتر در خدمت‌رسانی به مردم باشیم.

رئیس کل دادگستری استان اردبیل به شرایط خاص جامعه به‌دلیل شیوع ویروس کرونا و ارایه خدمت‌رسانی بیشتر به مردم به‌ویژه از سوی نهادها و دستگاه‌های خدمت‌رسان اشاره کرد و ادامه داد: نیاز به تحرک بیشتر و استفاده از تمامی امکانات و ظرفیت‌ها برای خدمت‌رسانی بیشتر به مردم در این شرایط یک ضرورت است. 

عتباتی بیان کرد: فرصت‌شناسی، مطالبه‌گری، حمایت و پیگیری‌های شورای دستگاه‌های نظارتی عاملی تاثیرگذار در تحقق اقدامات شایسته برای خدمتگزاری بهینه به مردم است.

اهمیت اقدامات مراقبتی در مقابله با جرایم انتخاباتی

وی با اشاره انتخابات آتی ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا گفت: مقابله با جرایم و تخلفات انتخاباتی از جمله مداخلات مدیران در انتخابات و استفاده از اموال دولتی، اداری و بیت‌المال به نفع شخص یا گروه خاص لازم است که اگر اقدامات مراقبتی و پیشگیرانه در این حوزه به درستی انجام نشود شاهد بروز بسیاری از مشکلات در آینده خواهیم بود.

رئیس کل دادگستری استان اردبیل به موضوع شرکت کشت‌وصنعت مغان و سبلان پارچه اردبیل که در سفر رئیس قوه قضاییه مورد توجه قرار گرفت اشاره کرد و افزود: بنا به دستورات لازم که از سوی رئیس قوه قضاییه صادر شد، از سوی تشکیلات قضایی استان اردبیل پیگیری‌های لازم انجام گرفت که نهایتاً منجر به ابطال واگذاری و تعیین هیأت مدیره و مدیرعامل جدید شرکت کشت‌وصنعت مغان گردید و امید است این تحولات موجب توسعه و آبادانی استان و منطقه گردد.

عتباتی اظهار کرد: باید با نگاهی حمایتی و صیانتی بتوانیم گام‌های مثبتی در دفاع از حقوق عامه و افزایش بهره‌وری و عملکرد شرکت کشت‌وصنعت مغان داشته باشیم.

دستگاه قضایی دخالتی در نحوه مدیریت کشت‌وصنعت ندارد

وی بیان کرد: دستگاه قضایی استان اردبیل به‌عنوان دستگاه ناظر بر عملکرد کشت‌وصنعت مغان، مدافع حقوق عامه و صیانت از بیت المال است و هیچ‌گونه دخالتی در نحوه مدیریت امور شرکت در حوزه به‌کارگیری نیرو و تجهیزات ندارد و در تلاش است تا با استفاده از ظرفیت‌های استانی دستگاه‌های نظارتی، هماهنگی‌های لازم در پیشبرد اهداف شرکت داشته باشد.

رئیس کل دادگستری استان اردبیل ادامه داد: دستگاه‌های قضایی استان همواره ضمن حمایت از اقدامات قانونی دستگاه‌ها و نهادها با متخلفین و با کسانی که در راستای خدمتگزاری به مردم سنگ‌اندازی می‌کنند، به‌شدت و مطابق قانون برخورد می‌کند.

- انتهای پیام/۳۴۶۳/

نظر شما