شناسهٔ خبر: 45276743 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

محسن رضوانی در گفت‌وگو با خبرگزاری برنا:

حضور باشگاه‌هایی مثل پرسپولیس در شنا باید اجبار باشد/ مشکلات فراوان و ادامه‌دار است

رئیس فدراسیون شنا اعتقاد دارد ورزش‌های آبی ضربه زیادی از شرایط موجود به دلیل کرونا خورده‌اند.

صاحب‌خبر -

محسن رضوانی، رئیس فدراسیون شنا، درخصوص آخرین وضعیت ورزش شنا به خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری برنا گفت: ورزش‌های آبی به دلیل شرایطی که در استخرها وجود دارد و یکی از دلایل انتقال ویروس در استخرها هست ضربه بسیار بزرگی خورده و جبران این موضوع بسیار زمان بر است. قهرمانان شنای ما که شانس کسب سهمیه دارند در استخر آزادی تمرین می‌کنند و تعداد محدودی هستند که در این استخر شنا می‌کنند. 

او درخصوص وضعیت ورزشکاران در رشته واترپلو ادامه داد: ورزشکاران واترپلو ما در استخر چهار فصل مجموعه انقلاب تمرین می‌کردند که مربوط به بخش خصوصی است و جا دارد از مدیریت مجموعه تشکر کنم و در حال حاضر هم هفته‌ای دو، سه جلسه در استخر آزادی تمرینات‌شان را پیش می‌برند.

رئیس فدراسیون شنا درباره اینکه چه زمانی مسابقات شروع خواهد شد، خاطرنشان کرد: ما در تلاش هستیم اسفندماه مسابقات لیگ را به‌ صورت متمرکز برگزار کنیم و این موضوع هم منوط به این قضیه است که بتوان استخرها را باز نگه داشت. خوشبختانه با کم شدن فضای کرونا در کشور چند روزی است که به‌ صورت هفتگی در استان‌ها مجوز بازگشایی استخرها صادر شده و این خودش یک نکته مثبت است ولی در مجموع هنوز ما به‌ صورت کلی نتوانستیم این مجوز را داشته باشیم که شناگران بتوانند در استخرها تمرینات‌شان را پیگیری کنند. 

رضوانی اضافه کرد: به گفته مسئولین ستاد ملی مبارزه با کرونا بخار موجود در استخر انتقال ویروس کرونا را بیشتر می‌کند به همین دلیل خیلی نگران بازگشایی هستند. ما در این چند وقت سعی کردیم کلاس‌ها را بروز کنیم و آموزش‌هایی را به صورت غیرحضوری انجام دهیم و به نوعی به کارهای گذشته سرو سامان دادیم. امیدوارم هرچه زودتر این ویروس تمام شود.

او درخصوص شرایط این رشته در سطح جهانی گفت: من نگاهی به برنامه‌های فدراسیون جهانی انداختم و متاسفانه هنوز مسابقات شنا در انتخابی المپیک را بارگذاری نکردند و هنوز این نگرانی وجود دارد. شرایط خیلی سخت شده و این موضوع برنامه‌ریزی برای المپیک را نیز سخت کرده است. 

رضوانی در ادامه صحبت‌هایش عنوان کرد: شنا یک ورزش بسیار خاص برای اکثریت کشورهای دنیاست و شناگرهایشان را در سطح المپیک و جهان جدا کرده‌اند و آنها دارند تمرینات‌شان را در یک محل کاملا ویژه جلو می‌برند. اگر تمرینات در ورزشی مثل شنا قطع شد جبران کردن این فاصله زمانی بسیار سخت است و احتیاج به زمان بیشتری نسبت به رشته های دیگر دارد.

رضوانی با گلایه از باشگاه پرسپولیس گفت: من از یک موضوع گلایه دارم. بچه‌های ما در تیم پرسپولیس در سال گذشته هم در شنا و هم در واترپلو قهرمان شدند. ما در زمان مدیریت آقای انصاری‌فرد مجوز را گرفتیم و پرسپولیس اعلام آمادگی و در لیگ شرکت کرد. ما هم سعی کردیم از طریق هیات رئیسه کمک‌شان کنیم. تا این لحظه که من دارم با شما صحبت می‌کنم هنوز نتوانستیم حق‌الزحمه بچه‌ها را از باشگاه بگیریم. می‌دانم پرسپولیس مشکل مالی دارد ولی رقمی که باید پرداخت شود واقعا خنده‌دار است و به اندازه حقوق 40 نفر آدم است که کلا حدود 500 میلیون تومان می‌شود که هنوز این پول پرداخت نشده و این قضیه باعث شد من پیگیری کنم و مدیرعامل جدید قول داده زمانی که مشکل مالی‌شان حل شود پول را پرداخت خواهد کرد ولی امیدوارم این قضیه در اولویت قرار بگیرد.

او در پایان افزود: امیدوارم روزی شود که باشگاه‌های بزرگ شرکت در رشته‌های پرمدال برای‌شان اجباری شود چون می‌توانند باعث آبروی کشور شوند ولی مشکلات فراوان و ادامه‌دار است. 3/5

بیشتر بخوانید:

نظر شما