شناسهٔ خبر: 45276742 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

معاون آموزشی وزارت علوم:

برنامه ای برای برگزاری کلاس ها به صورت حضوری نداریم/متولی افزایش شهریه دانشگاه، هیات امناست/ مشخص نیست تقلب چند درصد افزایش داشته است/ منتظر گزارش دانشگاه ها در زمینه تخلفات امتحانی هستیم

رضا پورحسین

علی خاکی صدیق گفت: افزایش شهریه دانشگاه ها توسط هیات امنا صورت می گیرد و ارتباطی با وزارت علوم ندارد. کم یا زیاد کردن شهریه دانشگاه مستقیما با مصوبه هیات امنای هر دانشگاه ارتباط دارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش برنا؛ افزایش شهریه دانشگاه های مختلف در سال تحصیلی جدید و کیفیت پایین کلاس های مجازی یکی از مواردی بود که اعتراضات زیادی را در پی داشته است. اعتراضی که به علت پایین آمدن کیفیت آموزش صورت گرفته است و عملا دانشجویان دیگر به جز استاد از هیچ امکانات دیگر دانشگاه نمی توانند استفاده کنند و افزایش شهریه همچون سنوات گذشته به این جهت برای آن ها غیرمنطقی به نظر می رسد. اتفاقی که در کنار بسیاری از سوالات و کاستی ها، نگرانی های زیادی برای دانشجویان مقاطع مختلف ایجاد کرده است.

علی خاکی صدیق، معاون آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در این خصوص به خبرنگار برنا گفت: افزایش شهریه دانشگاه ها توسط هیات امنا تعیین می شود و ارتباطی با وزارت علوم ندارد. کم یا زیاد کردن شهریه دانشگاه مستقیما با مصوبه هیات امنای هر دانشگاه ارتباط دارد.

او افزود: تا به امروز هیچ تصمیمی برای حضوری برگزار شدن آزمون ها گرفته نشده است و تا اطلاع ثانوی تمامی آزمون ها به صورت الکترونیکی برگزار خواهد شد. در این خصوص ستاد ملی مقابله با کرونا تصمیم گیری خواهد کرد. 

این مقام مسئول در وزارت علوم خاطرنشان کرد: ما یک دستورالعمل برای برگزاری امتحانات برای دانشگاه ها ارسال کرده ایم که طبق آن صحت آزمون بالا برده خواهد شد و طبق آن ارزشیابی به صورت مستمر در طول ترم انجام می شود تا کیفیت آموزش و صحت آزمون ها ارتقا پیدا کند. مقرر شده است از این پس صرفا یک آزمون پایان ترم صورت نگیرد و چندین آزمون برگزار شود.

معاون آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ادامه داد:  دانشگاه تهران یک سیستم آزمون امن را راه اندازی کرده است و طبق آن آزمون های خود را برگزار می کند و این سیستم در صورت موفقیت در سایر دانشگاه ها نیز عملیاتی خواهد شد.

خاکی صدیق تصریح کرد: پس از اتمام امتحانات این ارزیابی از دانشگاه ها صورت خواهد گرفت و میزان موفقیت این طرح مورد سنجش قرار خواهد گرفت. تا به امروز مشخص نیست در مقوله تقلب و تخلفات امتحانی با چند درصد افزایش مواجه شده ایم و منتظر گزارش دانشگاه ها در این زمینه هستیم.

این مقام مسئول در وزارت علوم در پایان در خصوص برگزاری حضوری برخی مقاطع تحصیلی گفت: تا به امروز مجوز برگزاری کلاس ها به صورت حضوری در هیچ مقطعی از جمله دوره دکتری صادر نشده است. 

//انتهای پیام: 4

بیشتر بخوانید:

نظر شما