شناسهٔ خبر: 45276517 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: صراط‌نیوز | لینک خبر

کتابفروشی زیرزمینی استرالیا

کتابفروشی منحصر به فرد زیرزمینی شهرکوبرپدی یکی از خاص‌ترین مکان‌های فروش کتاب در سراسر جهان محسوب می‌شود.

صاحب‌خبر -
صراط:

بسیاری از کتابفروشی‌ها در سراسر جهان با استفاده از معماری و طراحی خاص خود یا هر چیز دیگری سعی می‌کنند توجه مشتری‌ها و علاقمندان کتاب را جلب کنند و حتی بعضی از آنها اقدام به برگزاری برنامه‌های جانبی غیرکتابی می‌کنند. در شهر کوبرپدی استرالیا نیازی به هیچ کدام از این شاخصه‌های جلب توجه نیست چون خود ساختمان کتابفروشی در مکانی است که هر کسی با ورود به آن احساس خواهد کرد که زمان اینجا متوقف شده است.

به گزارش ایبنا آندرگراوند (Underground Books) کتابفروشی منحصر به فرد زیرزمینی شهر یکی از خاص‌ترین مکان‌های فروش کتاب در سراسر جهان محسوب می‌شود چون در یک معدن قدیمی ساخته شده است و در میان دیوارهای سنگی محل ساکتی برای علاقمندان به کتاب فراهم کرده است.

اگر در کوبر پدی هستید، این کتابفروشی زیرزمینی، در میان دیوارهای سنگی محل خوبی برای دوری از شلوغی دنیا و سپری کردن ساعت‌هایی در کنار کتاب‌ها است. واقعا گویا در این کتابفروشی، زمان متوقف شده است. کوبرپدی اصلاً شبیه شهرهای دیگر توریستی استرالیا نیست و در اصل مسکن بسیاری از کارگران معدن اوپال این کشور است ولی حالا با وجود این کتابفروشی تبدیل به محل بازدید جهانگردان شده است.

البته این نکته هم قابل ذکر است که به خاطر گرمای زیاد بسیاری از خانه‌های مسکونی این شهر نیز زیر زمین احداث شده است.

نظر شما