شناسهٔ خبر: 45276485 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه ایران | لینک خبر

بازدید وزیر دفاع از مرکز طراحی و ساخت سامانه‌های هواپیمای یاسین

صاحب‌خبر -

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، در بازدید از مراکز طراحی، ساخت و آزمون سازه و سامانه‌های اصلی هواپیمای یاسین، واقع در سازمان صنایع هوایی، تأکید کرد: تجربه‌های برخورد با نظام سلطه، همگی گویای این است که باید برابر دشمن قوی شد، همچنانکه تجربه ۴دهه نشان داده است که هزینه تسلیم در برابر قدرت‌های زورگو به مراتب بیشتر از هزینه ایستادگی در برابر آنان است.
به گزارش وزارت دفاع، امیر سرتیپ امیر حاتمی، با اشاره به اظهارات مایک پمپئو، وزیرامور خارجه سابق امریکا درباره تحریم جدید هفت نهاد مرتبط با خطوط کشتیرانی و ترابری ایران از جمله صنایع هوایی ایران گفت: هربار دشمنان درصدد اعمال شرایط محدودتری شدند؛ صنایع ما به سمت خودکفایی و شکوفایی بیشتر حرکت کردند.
او با بیان اینکه تحریم‌های ظالمانه و غیر منطقی علیه نیروهای مسلح و صنعت دفاعی موضوع جدیدی نیست، افزود: نیروی هوایی سال‌هاست که در معرض تحریم‌های سخت و سنگین است، اما همواره با نشاط و خود باوری، خودکفایی را به منصه ظهور رسانده و حقیقتاً صنعت هوایی یک الگوی تمام عیار برای نیروهای مسلح و کشور در حوزه مقابله با تحریم‌هاست.
وزیر دفاع پس از بازدید از فرآیند ساخت فروند دوم هواپیمای یاسین، ابراز امیدواری کرد که با موفقیت در ساخت نمونه‌ها و راه‌اندازی خط تولید هواپیما، ‌گام‌های مؤثری در مسیر رسیدن به ناوگان هواپیماهای جت آموزش پیشرفته یاسین برداشته شود.
فروند اول جت آموزش پیشرفته یاسین، ‌مهرماه سال گذشته نخستین پرواز رسمی خود را بر فراز پایگاه شهید نوژه اجرا کرد.  ایران، با طراحی و ساخت این هواپیمای جت آموزشی در زمره معدود کشورهای دارنده فناوری هوایی قرار گرفت.

نظر شما