شناسهٔ خبر: 45275897 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: تقریب | لینک خبر

رئیسی: واکسیناسیون گروه های آسیب پذیر از بهمن آغاز می شود

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: در فاز نخست با واردات واکسن کرونا انتظار داریم در بهمن سال جاری واکسیناسیون گروه های اولویت دار و آسیب پذیر جامعه در کشور آغاز شود.

صاحب‌خبر - به گزارش حوزه جامعه خبرگزاری تقریب، «علیرضا رئیسی » شنبه شب در برنامه تلویزیونی گفتگوی ویژه شبکه خبر افزود: این واکسن که تمام فرآیندهای آن مورد تایید قرار گرفته و گواهی نامه های مربوطه را اخذ کرده تهیه  و وارد کشور خواهد شد.
 
وی با بیان اینکه در فاز دوم واکسن از طریق کوواکس که 52 میلیون دلار وجه آن نیز پرداخت شده 16 میلیون و 800 هزار دوز واکسن وارد کشور می شود، گفت: در فهرست بهداشت جهانی ایران در میان کشورهای اولویت دار قرار گرفته که به محض ورود این واکسن ها، واکسناسیون گروه های هدف آغاز خواهد شد.
 
سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا اظهارداشت: سومین فاز تهیه واکسن کرونا از طریق ستاد اجرایی، واکسن رازی که مج.ز  لازم را گرفته و واکسن پاستور است که تکنولوژی آن وارد کشور شده و اگر مشکلی پیش نیاید تا خرداد ماه سال آینده تولید آن در کشور به مرحله انبوه خواهد رسید.
 
رئیسی در ادامه با بیان اینکه خوشبختانه با رعایت شیوه نامه های بهداشتی، شهرهای قرمز مازندران به نارنجی تبدیل شدند، افزود: با این حال امکان جهش کرونا در داخل کشور وجود دارد و همین ممکن است زمینه ساز موج چهارم شیوع بیماری کرونا در کشور باشد.
 
وی اظهارداشت: هم اکنون ۱۹ شهر نارنجی و ۱۵۷شهر در کشور زرد هستند و اگر پروتکل ها به خوبی رعایت نشود این بیماری در بعضی استان ها با شیب ملایم در حال افزایش خواهد بود و بررسی های نشان می دهد که در تهران، خراسان جنوبی، همدان، اصفهان، فارس، کرمان، یزد و هرمزگان این بیماری با شیب خیلی خفیف، در حال صعود است.
 
سخنگوی ستاد ملی مدیریت کرونا در خصوص برگزاری مراسم ۲۲ بهمن ماه امسال گفت: سخنرانی مراسم ۲۲ بهمن ماه از طریق صدا و سیما پخش خواهد شد و تجمعی برای این سخنرانی نخواهیم داشت.
 
رئیسی با بیان اینکه روز 22 بهمن ماه سخنرانی ریاست محترم جمهوری از طریق صدا و سیما پخش خواهد شد، گفت: این پیشنهاد در ستاد مصوب شد که برگزاری مراسم 22 بهمن با رژه موتوری و خودرویی باشد. پیاده روی نخواهیم داشت و با خودروی شخصی و موتورسیکلت با پرچم های رنگی و سرودهای انقلابی با بلندگوها، این مراسم برگزار خواهد شد.
 
وی در ادامه تاکید کرد: یکی از مشکلات ما در این زمینه بحث افزایش ترددها است و بر اساس آخرین گزارش ها ترددها، 47 درصد افزایش یافته که عمدتا خودروهای شخصی و تردد آنها غیرضروری است، این می تواند یکی از فاکتورهای بسیار موثر شیوع بیماری باشد و سفر مردم به جزایری مثل قشم خیلی افزایش قابل توجهی داشته و قطعا این می تواند باعث انتقال سریع بیماری کرونا شود.
 
سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا خاطرنشان کرد: زمانی مرگ ومیر ما روزانه 500 نفر بود و با تغییر رفتار مردم و رعایت پروتکل های بهداشتی، هم اکنون به اینجا رسیدیم و اگر ویروس انگلیسی هم وارد کشور شود، ما ملزم هستیم که پروتکل های بهداشتی را به شدت رعایت کنیم.
 
رئیسی افزود: تمام پروازهای هوایی به صورت مستقیم و غیرمستقیم از انگلستان به ایران متوقف شده و از دو هفته پیش طی دستورالعملی که ابلاغ شده هر مسافری که از اروپا وارد ایران شود، باید تست کرونای منفی داشته باشد و پس از ورود به ایران نیز بازهم تست می گیرند، سپس در خانه خود به مدت دو هفته در قرنطینه خواهد بود.
 
سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا با اشاره به موفقیت های اجرای طرح شهید سلیمانی، افزود: در اجرای این طرح بسیجان، هلال  احمر و بسیاری از سازمان های مردم نهاد همکاری خوبی د اشتند و هدف ما از اجرای این طرح جلوگیری از خیز بعدی ویروس کرونا در کشور است.
 
انتهای پیام/
 
 

نظر شما