شناسهٔ خبر: 45275845 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

آخرین آمار مبتلایان و فوتی های کرونا در سمنان/ کرونا با کسی شوخی ندارد

رئیس دانشگاه علوم پزشکی سمنان از شناسایی و بستری شدن ۱۲ بیمار جدید مثبت با تشخیص قطعی ابتلا به کووید۱۹ در ۲۴ ساعت گذشته در مناطق تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان سمنان خبر داد.

صاحب‌خبر -

دکتر نوید دانائی رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان در گفت‌وگو با خبرنگاران ضمن هشدار در خصوص خطر افزایش مجدد مبتلایان در روزهای آتی در صورت عدم توجه به پروتکل های بهداشتی اظهار کرد: در سه روز اخیر ۲۳ بیمار مبتلای به کووید۱۹ در بیمارستان های ۶ شهرستان تحت پوشش دانشگاه بستری شدند.

دبیر ستاد استانی مقابله با کرونا با اشاره به آخرین آمار شیوع بیماری کرونا ویروس در استان اظهار کرد: از ابتدای بروز و شیوع بیماری کرونا تاکنون ۱۵ هزار و 862 مورد مثبت بیماری کرونا بر اساس معیارهای تشخیصی آزمایشگاهی PCR در مجموعه تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان شناسایی شده اند.

وی تصریح کرد: در ۲۴ ساعت گذشته بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، 12 بیمار مثبت جدید مبتلا به کووید۱۹ در شهرستان های تابعه این دانشگاه شناسایی و در مراکز درمانی بستری شدند و بدین ترتیب مجموع بیماران بستری شده در بیمارستان های تحت پوشش دانشگاه از ابتدای بروز و شیوع بیماری کرونا ویروس تاکنون به چهار هزار و351 نفر رسیده است

رئیس علوم پزشکی استان ادامه داد: علاوه بر این بیماران، ۱۱ هزار و 511 بیمار مبتلا به کووید۱۹ دیگر نیز به صورت سرپایی در مراکز بیمارستانی این دانشگاه شناسایی شدند.

دکتر دانایی با اشاره به شمار قربانیان این بیماری همه گیر در مناطق تحت پوشش افزود: از ابتدای شیوع این بیماری عالمگیر تاکنون در مجموع ۶۴۹ نفر در ۶ شهرستان تحت پوشش علوم پزشکی سمنان جان باخته اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان ادامه داد: خوشبختانه کل موارد بهبودی و ترخیص بیماران مبتلا به کووید۱۹ به سه هزار و 649 نفر رسیدند،

این پزشک فوق تخصص با اشاره به خطر بازگشت شرایط دشوار قبلی گفت: ویروس کرونا با کسی شوخی ندارد و راه مقابله با آن رعایت کامل پروتکل ها،حفظ فاصله گذاری اجتماعی و پرهیز از دورهمی ها و اجتماعات خانوادگی است.
انتهای پیام

نظر شما