شناسهٔ خبر: 45273010 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

دادستان مرکز آذربایجان شرقی:

لازمه بازسازگاری اجتماعی زندانیان اجرای برنامه‌های تربیتی است

تبریز- دادستان مرکز استان آذربایجان شرقی گفت: لازمه تحقق بازسازگاری اجتماعی مجرمین و فراهم کردن مسیر بازگشت عزتمندانه رندانیان به جامعه اجرای برنامه‌های فرهنگی و تربیتی و اصلاحی است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، بابک محبوب علیلو امشب در نشست هماهنگی طرح پایش و غربالگری زندانیان استان، با بیان اینکه هدف از اجرای این طرح کاهش جمعیت کیفری و ساماندهی زندانیان بر اساس سیاست‌های تحولی قوه قضائیه بوده، اظهار داشت: فلسفه اصلی حبس زندانیان، اصلاح، بازسازگاری اجتماعی مجرمین و فراهم کردن مسیر بازگشت عزتمندانه به جامعه است که تحقق این مهم با اجرای برنامه‌های فرهنگی و تربیتی و اصلاحی و اهتمام ویژه به فعالیت‌های قرآنی با تعامل و هم افزایی دادیاری ناظر زندان و مسئولان فرهنگی میسر خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه سیاست‌های تشویقی در بعد معنوی و مادی در افزایش علاقمندی و ترغیب شرکت بیشتر مددجویان در برنامه‌های اصلاحی و تربیتی نقش مؤثری دارد، ادامه داد: باید زندانیان توجه و ارزش گذاری مسئولان را در خصوص مشارکت در برنامه‌های قرآن و فرهنگی هنری را لمس کنند و در سریع‌ترین زمان ممکن نتیجه‌ی فعالیت‌های فرهنگی از قبیل اعطای مرخصی، عفو و بخشودگی را دریافت کنند.

دادستان مرکز استان آذربایجان شرقی با مثبت ارزیابی کردن برنامه‌های اصلاحی و تربیتی وضعیت زندان اضافه کرد: با توجه به نزدیکی سالگرد ایام پیروزی انقلاب اسلامی ضرورت دارد برنامه ریزی مناسبی برای اجرای برنامه‌های هنری و فرهنگی مناسب ایام دهه مبارک فجر ارائه شود.

وی تصریح کرد: بر اساس این طرح افرادی که مستحق استفاده از نهادهای ارفاقی و تأسیسات حقوقی بوده‌اند جز اولویت کاری قرار گرفته و در خصوص انتقال عده‌ای از زندانیان به شهرهای محل سکونتشان وفق ماده ۵۱۳ قانون مجازات اسلامی اقدام فوری انجام شده است.

وی افزود: همچنین مقرر شد در رابطه با زندانیان مبتلا به بیماری صعب العلاج با معرفی به کمیسیون پزشکی اعمال ماده ۵۰۲ و ۵۲۰ قانون مجازات‌های اسلامی صورت پذیرد.

نظر شما