شناسهٔ خبر: 45272911 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

معاون استاندار تهران:

مصوبه شورای اسلامی شهر رباط‌کریم مبنی بر برکناری شهردار این شهر، فاقد وجاهت قانونی است

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار تهران درباره برکناری شهردار رباط کریم و حواشی ان گفت: مصوبه شورای اسلامی شهر رباط‌کریم مبنی بر برکناری شهردار این شهر، فاقد وجاهت قانونی است و قابلیت اجرایی ندارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایلنا، عبدالرضا چراغعلی طی نامه ای خطاب به فرماندار رباط کریم نسبت به نامه شورای اسلامی این شهر مبنی بر برکناری شهردار، اعلام موضع و آن را فاقد اعتبار قانونی اعلام کرد.

وی در این نامه اعلام کرده است: "به استناد ماده ۹۰ قانون تشکیلات، وظایف و انتخابات شوراهای اسلامی کشور و انتخاب شهرداران اصلاحی سال ۱۳۹۶، تمامی مصوبات شوراهای اسلامی شهر باید به هیات تطبیق ارسال شود. در حال حاضر برای مصوبه شورای اسلامی شهر رباط کریم نیز در خصوص برکناری شهردار این شهر، باید طبق تشریفات قانونی و بر اساس اعلام نظر هیات تطبیق اقدام شود."

وی در ادامه نامه تاکید کرده است: "نظر به اینکه شهردار رباط کریم در تاریخ ۱۵ آذر امسال اقدام به ارسال لایحه به شورای اسلامی شهر به منظور تمدید اجاره نامه محل سکونت کرده و تاکنون شورای اسلامی نسبت به این موضوع اتخاذ تصمیم نکرده است، بر همین اساس نسبیت و تقصیری متوجه شهردار نیست."

 

نظر شما