شناسهٔ خبر: 45272564 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

بر اساس قانون مصوب؛

گارد ساحلی چین مجوز شلیک به کِشتی‌های خارجی متجاوز را دریافت کرد

کنگره ملی خلق چین قانونی را تصویب کرد که بر اساس آن گارد ساحلی این کشور مجوز شلیک به کِشتی‌های خارجی متجاوز را دریافت کرده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر، خبرگزاری اسپوتنیک به نقل از رویترز در گزارشی اعلام کرد: کنگره ملی خلق چین که عالی ترین نهاد قانونگذاری در این کشور به شمار می آید، قانونی را تصویب کرد که بر اساس آن اجازه گشودن آتش به سمت کِشتی‌های خارجی در صورت لزوم، به گارد ساحلی پکن داده می‌شود.

بر اساس این گزارش، این قانون به گارد ساحلی چین اجازه می‌دهد تا «از همه ابزارهای لازم» برای جلوگیری از تهدیدات کِشتی‌های خارجی استفاده کند.

خبرگزاری رویترز در این خصوص می افزاید: در متن این قانون توضیح داده شده است که این موضوع برای محافظت از حاکمیت، امنیت و حقوق دریایی چین طراحی شده است.

قانون مذکور همچنین به نگهبانان ساحلی اجازه می‌دهد تا کشتی‌های خارجی را در آبهای سرزمینی متعلق به چین مورد بازرسی قرار دهند.

همچنین گارد ساحلی این حق را دارد که ورود کشتی‌ها به مناطق ذکر شده را نیز محدود کند.

گفتنی است که واشنگتن ادعای مالکیت پکن بر آبراه کلیدی دریای چین جنوبی را به چالش کشیده و هر از گاهی با نزدیک شدن به جزایر مصنوعی که چین در این منطقه ساخته، به تنش‌های دیپلماتیک دو کشور دامن می‌زند.

نظر شما