شناسهٔ خبر: 45272209 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: اقتصاد آنلاین | لینک خبر

مدیر مرکز کارآزمایی بالینی دانشگاه علوم پزشکی خبر داد؛

دریافت واکسن کرونا از سوی ۱۴داوطلب دیگر به‌زودی

مدیر مرکز کارآزمایی بالینی دانشگاه علوم پزشکی تهران به اخذ مجوز مرحله پنجم تست انسانی واکسن کرونا از کمیته پایش و ایمنی اشاره کرد و گفت: تعداد داوطلبان دریافت کنندگان واکسن ایرانی کرونا تا پایان هفته به ۳۵ نفر می‌رسد.

صاحب‌خبر -

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا،  حامد حسینی گفت:  ۲۱ داوطلب طی چهار مرحله اول این واکسن را دریافت کردند و با اضافه شدن داوطلبان مرحله پنجم، در هفته جاری، مجموع دریافت کنندگان واکسن ایرانی کرونا به ۳۵ نفر میرسد.

مدیر مرکز کارآزمایی بالینی دانشگاه علوم پزشکی تهران بیان داشت: تعدادی از داوطلبان این مطالعه، دوز دوم واکسن را روزهای یکشنبه و دوشنبه ( ۵ و ۶ بهمن ماه) دریافت می کنند.

حسینی به وضعیت عمومی ۲۱ داوطلب این طرح اشاره کرد و گفت: حال عمومی این افراد خوب است و مطالعه مسیر تعیین شده در پروتکل مصوب را به دقت طی می کند.

وی، کل دوره تزریق واکسن داوطلبان اولین مطالعه انسانی فاز یک واکسن ایرانی کرونا را ۲ ماه اعلام کرد و گفت: ۵۶ داوطلب در این مرحله حضور دارند که طی این مدت واکسن به آنها تزریق می شود.

حسینی یادآور شد: تزریق واکسن به داوطلبان ۲ بار انجام می شود به عبارتی تزریق واکسن به آنان در روزهای صفر و ۱۴ صورت می گیرد.

اولین تزریق انسانی مرحله اول مطالعات بالینی نخستین واکسن کرونا ساخت محققان ایرانی در ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) با نام "کُوو ایران برکت" روز سه شنبه (نهم دی ماه) با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و معاون علمی و فناوری رییس جمهوری، روی داوطلبان انجام شد.

 

برچسب‌ها:

نظر شما