شناسهٔ خبر: 45271496 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

معاون استاندار قزوین: هزینه‌های تکمیل اردوگاه‌های دانش‌آموزی از طریق بخش خصوصی تامین شود

گروه استان‌ها- معاون استاندار قزوین گفت: همه مسئولان به پیشرفت اردوگاه یانس‌آباد برای ارتقای جایگاه فرهنگی استان قزوین در سطح کشور، نگاهی ویژه داشته باشند، بخش اعظمی از اعتبارات مورد نیاز این اردوگاه از طریق سرمایه‌گذاری بخش‌خصوصی قابل تامین است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قزوین، علی فرخزاد در نشست کارگروه توسعه و تجهیز اردوگاه‌های دانش‌آموزی که عصر امروز در محل اردوگاه یانس‌آباد برگزار شد اظهار داشت: هر ساله شاهد پیشرفت در پروژه‌های اردوگاه شهیدبابایی یانس‌آباد بوده‌ایم‌ که برخی از مشکلات آن صرفا با مدیریت صحیح و بدون نیاز به اعتبارات مالی قابل پیگیری است.

وی افزود: نگهداری و تعمیر مجموعه اردوگاه یانس آباد نیازمند تدبیر است که بتوان منابع آن را از طریق بخش‌خصوصی تامین کرد.

فرخ‌زاد اشاره کرد: از مجموع 106 هکتار زمین‌های متعلق به این اردوگاه، شایسته است 10 هکتار آن به بخش خصوصی واگذار شود تا از قبال آن سایر هزینه‌های این اردوگاه تامین شود و قانون نیز این اختیار عمل را در این زمینه را به دولت داده است.

معاون استاندار قزوین خاطرنشان کرد: 65 سوئیت تعبیه شده در این اردوگاه که هر یک با صرف 150 میلیون ریال می‌تواند ظرفیت بهره‌برداری برای دانش‌آموزان، فرهنگیان، ورزشکاران و حتی گردشگران را داشته باشد، فرصت فوق‌العاده‌ای برای بهره‌برداری بهینه از این اردوگاه به‌صورت فرا‌ استانی است.

وی خاطرنشان کرد: مدیران این مجموعه می‌توانند با واگذاری بخشی از پروژه به بخش خصوصی منابع مالی قابل‌توجهی را برای بهره‌برداری از پروژه‌های بر زمین مانده و نگهداری امکانات این مجموعه فراهم کنند.

باید بستر امیدافزایی و نشاط دانش‌آموزان در اردوگاه‌های فرهنگی پرورشی فراهم شود

رجب رحمانی نماینده مردم تاکستان در مجلس شورای ‌اسلامی اظهار داشت: فرزندان سرمایه‌های گرانقدر خانواده‌ها هستند و این دانش‌آموزان برای رشد و تعالی و ساختن آینده ایران به تزریق روحیه نشاط و امیدآفرینی در برنامه‌های فرهنگی نیازمندند.

وی افزود: بهره‌مندی از فضای اردوگاه‌های فرهنگی پرورشی و ورزشی می‌تواند شرایط را برای تخلیه هیجانات و استرس‌های دانش‌آموزان فراهم کند تا با تقویت استعدادها در راستای شکوفایی و بالندگی و ساختن هر چه بهتر آینده این مرز و بوم قدم بردارند.

رحمانی خاطرنشان کرد: قطعاً هزینه کردن بودجه برای پیشرفت و به‌سازی فضاهای آموزشی و اردوگاهی نه تنها به گزافه صرف نشده بلکه مسئولان جامعه آنچه امروز برای بسط زیرساخت‌های فرهنگی آموزشی سرمایه‌گذاری نمایند در آینده ثمره آن را با شکوفایی استعداد جوانان این آب و خاک برداشت خواهند کرد.

یانس‌آباد طرح ملی است که با توجه به وسعت پروژه، مشکلات آن هم بسیار است

حسنعلی اصغری مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین اظهار داشت: اردوگاه‌های قزوین به دلیل واقع شدن در موقعیت‌های استراتژیک قابلیت خدمت‌رسانی به استان‌های همجوار را دارا است.

وی با بیان این که 106 هکتار زمین در اردوگاه یانس‌آباد وجود دارد که بیش از 96 هکتار آن سند مالکیت دریافت کرده است افزود: این اردوگاه بهترین فضا برای سپری شدن اوقات‌ فراغت دانش‌آموزان در فصل تابستان است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین گفت: پیش‌بینی شده که اجلاس سراسری روسای آموزش و پرورش کشور امسال در اردوگاه شهید باباییِ یانس آباد برگزار شود که این مهم می‌تواند در معرفی ظرفیت اردوگاهی استان قزوین به سراسر کشور تاثیر بسزایی داشته باشد.

اصغری ‌با بیان اینکه ظرفیت این اردوگاه‌ بر مدیران استانی پوشیده نیست خاطرنشان کرد: متاسفانه بودجه‌های فرهنگی پرورشی در اردوگاهی هزینه شده که هنوز فرصت‌ها برای بهره‌برداری از آن به نحو مقتضی فراهم نشده است.

مدیرکل آموزش و‌پرورش استان‌قزوین ادامه داد: تاکنون تنها 30 درصد ظرفیت این مجموعه اردوگاهی به بهره‌برداری رسیده و 70 درصد آن در انتظار تامین بودجه و عزم جدی دستگاه‌های اجرایی استان برای رفع مشکلات زیر ساختی است.

وی افزود: مطمئنا با مساعدت مدیران اجرایی زمینه رفع مشکلات این اردوگاه فراهم است تا با تامین امنیت این اردوگاه و تکمیل شدن پروژه‌های نیمه تمام آن، بهره‌برداری بهینه از این اردوگاه توسط دانش اموزان، جامعه فرهنگیان، تیم‌های ورزشی و همچنین استفاده استان‌های همجوار از این اردوگاه صورت گیرد که علاوه بر پویایی این اردوگاه به رشد و بالندگی پرورشی و فرهنگی استان قزوین کمک شایانی خواهد کرد.

انتهای پیام/ح

نظر شما