شناسهٔ خبر: 45271372 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

مدیر ‏شرکت کشت و صنعت فتح و نصر:

سیستان وبلوچستان دارای ۱۶ واحد کشت و صنعت است

زاهدان- ایرنا- مدیر ‏شرکت کشت و صنعت فتح و نصر گفت: تاکنون ۱۶ واحد کشت با ۱۶ نوع محصول کشاورزی در سیستان و بلوچستان راه‌اندازی شده و مشغول فعالیت هستند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا حسین امیری‌ابراهیم‌آبادی روز شنبه در نشست مشترک مدیران شرکت کشت و صنعت فتح و نصر با معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری سیستان و بلوچستان اظهار داشت: کمیته امداد حضرت امام‌خمینی(ره) دارای یک معاونت اقتصادی و سه زیر شاخه کشاورزی، عمران و معدن است که شرکت کشت و صنعت فتح و نصر در شاخه کشاورزی منطقه جنوب استان کرمان، سیستان و بلوچستان و بندر عباس فعالیت می کند.

وی افزود: از اقدامات شرکت کشت و صنعت فتح و نصر می‌توان به فعالیت‌های کشاورزی مشتمل بر زراعت، باغبانی، دامداری، دامپروری، پرورش طیور، فروش محصولات کشاورزی و تهیه مواد اولیه مورد نیاز کشاورزان شامل بذر، کود و نهال اشاره کرد.

مدیر شرکت کشت و صنعت فتح و نصر تصریح کرد: در سال ۱۳۶۸ با توجه به سیاست‌های کمیته امداد در راستای ایجاد اشتغال پایدار و توصیه‌های مقام معظم رهبری در فاز اول چهار هزار و ۸۰۰ هکتار زمین از اراضی ملی واگذار و ۲۴ حلقه چاه تجهیز شد که ۱۲۰۰ هکتار نخلستان و ۴۰۰ هکتار زمین زیرکشت مرکبات رفته است.

وی خاطر نشان کرد: اکنون با بهره گیری از ۲۸ حلقه چاه موجود ۱۲۰ هکتار از زمین ها به روش آبیاری تحت فشار کشت می‌شوند.

امیری‌ابراهیم‌آبادی با بیان اینکه هم اینک ۱۲۰ نفر نیروی کار دائم و ۱۵۰ تا ۳۰۰ نفر نیروی موقت در این شرکت مشغول بکار هستند افزود: در فصل برداشت محصول روزانه به طور متوسط ۶۰۰ نفر مشغول به کار می شوند.

وی با اشاره به اینکه تاکنون یک هزار و ۲۰۰ هکتار جنگل مصنوعی ساخته شده که محیط‌زیست خوبی در منطقه ایجاد کرده است گفت:  ۴۸ واحد مسکونی از سوی کمیته امداد نیز در این مناطق ساخته شده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری سیستان و بلوچستان نیز در این نشست با اشاره به اینکه در سال‌های اخیر دستگاه‌های زیادی به منطقه دلگان توجه کرده اند گفت: انتظار داریم تا مجموعه کشت و صنعت فتح و نصر با همین شرایط موجود نقش آفرینی بیشتری داشته باشد.

ماندانا زنگنه تاکید کرد: حوزه فرآوری محصولات کشاورزی باید بهتر و بیشتر مورد توجه قرار گیرد و با بسته‌بندی‌های بازار پسند به عرضه و صادرات محصولات کشاورزی اقدام کرد.

نظر شما