شناسهٔ خبر: 45271062 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

امام جمعه زاهدان:

تسهیل مبادلات بین کشورهای همسایه عامل رشد جامعه اسلامی است

زاهدان- ایرنا- نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان و امام جمعه زاهدان گفت: برنامه‌ریزی و تسهیل امور برای توسعه و افزایش حجم مبادلات بین کشورهای همسایه عامل رشد جامعه اسلامی بویژه کشورهای همسایه خواهد بود.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا آیت‌الله مصطفی محامی روز شنبه در نشست مشترک با ناظر گمرکات سیستان و بلوچستان اظهار داشت: با توجه به تحریم‌های اعمال شده علیه ایران اسللامی استفاده از ظرفیت کشورهای همسایه و افزایش حجم مبادلات مرزی فرصتی مغتنم برای مردم است.

وی با بیان اینکه تسهیل امور منجر به رشد، ترغیب و افزایش حجم مبادلات و برعکس آن افزایش سخت‌گیری‌ها سبب کاهش مبادلات بین کشورها خواهد شد گفت: دقت در کنترل کیفیت از دیگر موارد ضروری است.

 نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان افزود: صادرات جنس‌های نامرغوب و بی‌کیفیت سابقه منفی علیه کشورمان ایجاد خواهد کرد و باید دستگاه‌های متولی در این زمینه تمام تلاش خود را به کارگیرند از طرفی واردات اجناس بی‌کیفیت از دیگر چالش‌های پیش‌رو است.

نماینده مقام معظم رهبری در امور اهل سنت سیستان و بلوچستان توجه دستگاه‌های مرکزی به استان محروم سیستان‌وبلوچستان را خواستار شد و ضمن تاکید بر ارتقا کمی و کیفی گمرک، تصریح کرد: چابک‌سازی نیروها عامل رشد، عملکرد بهتر و ارتقاء مجموعه خواهد شد.

محمدعلی خاشی ناظر گمرکات سیستان و بلوچستان نیز در این نشست گزارشی از عملکرد این مجموعه را ارائه کرد و  گفت: عملکرد تجاری استان در ۱۰ ماهه سالجاری یک میلیارد و ۱۱۳ میلیون دلار بوده که در مقایسه با ۱۰ ماهه سال گذشته ۱۸ درصد کاهش‌ و حجم واردات نیز نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳۵ درصد کاهش داشته است.

نظر شما