شناسهٔ خبر: 45271058 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

معاون عمرانی استاندار:

منابع تعمیر اردوگاه «یانس‌آباد» قزوین از بخش خصوصی تأمین شود

آرزو یارکه سلخوری

معاون امور هماهنگی و عمرانی استانداری قزوین گفت: ما نمی‌توانیم از منابع استانی منابع اردوگاه را تأمین کنیم و تنها راهی که می‌توانیم انجام دهیم استفاده از بخش خصوصی است، اعتبارات ۹۹ شما این اختیار را دارید که اراضی را واگذار کنید و از این طریق می‌توان منابع مالی را تأمین کرد، این امر نیاز به ریسک مدیریتی دارد چرا که قانون این اختیار را داده است.

صاحب‌خبر -

علی فرخ‌زاد در کارگروه توسعه و تجهیز اردوگاه‌های دانش‌آموزی استان قزوین که امروز ۴ بهمن در اردوگاه دانش‌آموزی یانس آباد برگزار شد، با اشاره به تجهیز و توسعه اردوگاه دانش‌آموزی یانس‌آباد تصریح کرد: شاهد تحولات و آبادانی زیادی در این مجموعه بودیم، با این حال اقدامات زیادی باقی‌مانده است که برخی از آن‌ها بدون اعتبار و صرفاً با تدبیر مدیریتی قابل اجرا است.

وی افزود: ثبت و انتقال اسناد مالکیت و تخصیص آب به اردوگاه‌های یانس‌آباد و ضیاآباد از جمله اقداماتی است که نیاز به اعتبارات ویژه ندارد. ما در مجموعه درختان مثمر داریم و می‌توانیم از ظرفیت جهاد کشاورزی و اعتبارات این بخش استفاده کنیم.

معاون امور هماهنگی و عمرانی استانداری قزوین تأکید کرد: در چند شهر شهرستان تاکستان از جمله ضیاآباد، نرجه و اسفرورین اقدامات خوبی انجام‌شده است، طبق مصوبه شورای برنامه‌ریزی منابع خوبی برای شهرهای زیر ۵۰ هزار نفر در نظر گرفته شده است که در قالب تفاهم‌نامه برای تأمین زمین چند شهرداری از طریق اردوگاه ضیاآباد می‌توان منابع مالی خوبی از محل زمین تأمین کرد.

وی خاطرنشان کرد: همچنین می‌توان قرارداد آموزشی با شهرداری داشته باشیم و از صورت‌جلسه الحاق به بافت یا بازنگری اراضی برای هرکدام بین ۵ تا ۲۵ هکتار زمین به شهرداری اضافه شود که منابع مالی خوبی است.

فرخ‌زاد بیان کرد: در مجموعه اعتبارات در نظر گرفته شده برای سال جاری را نیز باید درصد تخصیص بیشتری در نظر بگیریم و از اعتبارات سال ۱۴۰۰ برای اردوگاه ضیاآباد و یانس آباد در نظر گرفته شود و نیازهای حداقلی مجموعه‌ها را تأمین کنیم.

وی خاطرنشان کرد: نگهداری مجموعه و تعمیر آن نیاز به تدبیر بیشتری دارد که بتوانیم منابع مالی را از طریق بخش خصوصی تأمین کنیم، نگهداری و تأسیسات مجموعه‌ها هزینه‌های زیادی را در برمی‌گیرد که نیاز است درآمدزایی توسط بخش خصوصی انجام شود.

معاون امور هماهنگی و عمرانی استانداری قزوین یادآور شد: اگر ۱۰ هکتار از اردوگاه یانس آباد به بخش خصوصی واگذار شود بسیاری از مشکلات حل می‌شود در واقع با ۵۰ میلیارد تومان اعتبار، تمام خواسته‌ها تأمین می‌شود. در اعتبارات ۹۹ شما این اختیار را دارید که اراضی را واگذار کنید و از این طریق می‌توان منابع مالی را تأمین کرد، این امر نیاز به ریسک مدیریتی دارد چراکه قانون این اختیار را داده است.

فرخ‌زاد بیان کرد: این مجموعه تجهیز کارگاه کره‌ای‌ها بود و شرایط خوبی دارد درواقع برای هر سوئیت ۱۵ میلیون تومان اعتبار نیاز دارد و می‌توان ۶۵ سوئیت را تجهیز و منابع مالی آن را تأمین کرد، این اختیار را قانون داده است که از طریق فروش زمین بتوانیم منابع مالی را تأمین و دیوارکشی را انجام داد.

وی تأکید کرد: زمین‌های اطراف اردوگاه با ارزش است و زمین آن متری ۵۰۰ هزار تا یک میلیون تومان است، ما نمی‌توانیم از منابع استانی منابع اردوگاه را تأمین کنیم و تنها راهی که می‌توانیم انجام دهیم استفاده از بخش خصوصی است.

انتهای پیام

نظر شما