شناسهٔ خبر: 45270827 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: همشهری آنلاین | لینک خبر

تدوین سناریوی باران در ناحیه پر رفت‌وآمد تهران

یکی از نواحی پر رفت‌وآمد در بین نواحی ۱۲۴گانه شهر تهران که ۸۰ درصد بافت آن اداری و تجاری است و شهروندان در طول روز مراجعات زیادی به سطح این ناحیه دارند، اقدامی ویژه برای جلوگیری و مهار آبگرفتگی معابر در فصل بارش انجام داده و در این راستا سناریوی باران برای آن تدوین شده است.

صاحب‌خبر -

️به گزارش همشهری آنلاین به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۶ تهران، بهنام مهرپسند شهردار ناحیه سه منطقه شش تهران، از تدوین سناریوی باران برای مدیریت ناحیه ۳ منطقه ۶ تهران در فصل بارش خبر داد و اظهار کرد: بر اساس این سناریو که به کمک تجربه‌های گذشته نوشته شده است، نقاطی که در فصل بارش به لحاظ آبگرفتگی برای شهروندان ایجاد مشکل می‌کنند را شناسایی کرده‌ایم و در زمان بارش به سرکشی آن نقاط می‌پردازیم تا از آبگرفتگی جلوگیری کنیم.

️مهرپسند خاطرنشان کرد: اینکه برای رفع آبگرفتگی معابر در فصل بارش، بخواهیم منتظر تماس شهروندان با ۱۳۷ و ثبت درخواست آنها باشیم، در شان مدیریت شهری نیست. ناحیه ۳ منطقه ۶ تهران با ۳۰ حوضچه آبگیر، دارای بیشترین حوضچه‌های آبگیر در سطح منطقه است اما خوشبختانه با وجود دارا بودن بیشترین حوضچه، کمترین پیام آبگرفتگی را نسبت به سایر نواحی داشته‌ایم.

️وی در ادامه با اشاره به قرارگیری پروژه‌های پیاده‌راه‌سازی و احداث مسیرهای ویژه دوچرخه در ردیف اولویت‌های نخست برنامه‌های مدیریت شهری، گفت: در این راستا، مسیر ویژه دوچرخه در خیابان قائم مقام فراهانی حدفاصل میدان شعاع تا کریمخان احداث شد.

️مهرپسند همچنین از تدوین طرح احیا و بازپیرایی چهار نقطه واقع در سطح این ناحیه شهر تهران خبر داد و گفت: این طرح ویژه بازپیرایی تقاطع خیابان‌های لارستان و عبده، خیابان دوازدهم خردمند، خیابان سرو در میرزای شیرازی و فضای سبز ابتدای بزرگراه مدرس ورودی از میدان هفت تیر طراحی شده است تا پاتوق محله در آنها ایجاد شود.

نظر شما