شناسهٔ خبر: 45270595 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

کنگره تجلیل از بانوان شهید و ایثارگر یزد برگزار می‎شود

یزد- ایرنا- مدیرکل بنیاد شهید و امورایثارگران یزد گفت: اولین کنگره تجلیل از بانوان شهید و ایثارگر، روز هشتم بهمن‌ماه جاری مصادف با وفات حضرت ام‌البنین(س) در استان برگزار می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، حجت‌الاسلام عباس زارع روز شنبه در نشست با خبرنگاران با بیان این که سخنران این برنامه نماینده ولی‌فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور است افزود:  در این برنامه که به همت استانداری و دبیری بنیاد شهید  برگزار می‌شود از  ۱۰ مادر و همسر شهدا تجلیل به عمل می‌آید.

وی به منویات مقام معظم رهبری در خصوص اهمیت برگزاری بزرگداشت یاد و خاطره شهدا که این عمل کمتر از خود شهادت نیست اشاره و ادامه داد: گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و بیان ایثارگری آنها امری واجب است و هر کسی باید در قبال کوتاهی خود در این زمینه به درگاه حق پاسخگو باشد.

این مسوول به تهدید نرم و تلاش فرهنگ دشمنان علیه نظام و انقلاب اسلامی اشاره کرد و یادآور شد: ترویج بیش از پیش فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه یکی از  رسالت مهم بنیاد شهید و رسانه‌ها در بیان ایثارگری شهدا و جانبازان به مردم و نسل جوان است.

به گفته زارع، باید در برهه کنونی نسل جدید را با واقعیت‌های دوران دفاع مقدس و سختی‌هایی که دشمنان در این دوران بر ملت ما تحمیل کردند آشنا کرد تا بدانند برخلاف ساده‌اندیشی برخی افراد نسبت به توافق با دشمن، نظام سلطه جز به کسب منفعت به چیز دیگری نمی‌اندیشد.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران یزد گفت: استان ۴۸ بانوی شهید و جانباز دارد که از این  ۲۶ نفر از این تعداد جزو شهدا هستند و به مناسبت چهل و دومین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی از ۴۰۰ خانواده‌ها با رعایت نکات بهداشتی سرکشی صورت می‌گیرد.

همچنین معاون فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران یزد به برنامه‌های دهه مبارک فجر امسال اشاره کرد و گفت: علاوه بر سرکشی حضوری از خانواده شهدا، با ۴۰۰ خانواده‌ها تماس تلفنی برقرار خواهد شد و احوال خانواده‌های شهدای  انقلاب که بیش از ۲۰ شهید هستند را جویا خواهد داشت .

حسن فاضلی افزود: گلباران تمامی ۳۲۰ گلزار شهدای استان و برگزاری یادواره شهدای انقلاب همانند سال‌های گذشته و آیین تجلیل از دانش‌آموزان شاهد و ایثارگران و برگزیدگان مسابقات قرآن دانش‌آموزی و برگزاری برخی مسابقات ورزشی برگزار می‌شود.

استان یزد چهارهزار شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.

نظر شما