شناسهٔ خبر: 45270527 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

نماینده ولی فقیه در استان قزوین

ظرفیت موکب‌های اربعین در طول سال به کارگیری شود

قزوین - ایرنا - نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهر قزوین گفت: ظرفیت موکب‌های اربعین در تمام طول سال و برای کمک‌های مؤمنانه، نهضت مواسات، رسیدگی به فقرا و مناسبت‌های اهل بیتی استفاده شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، آیت‌الله عبدالکریم عابدینی روز شنبه در دیدار مسوولان و دست‌اندرکاران ستاد بازسازی عتبات‌عالیات استان قزوین، اظهار داشت: مسوولان تلاش کنند اقدامات اثرگذار گذشته را با جدیت دنبال کنند و با همفکری و مشارکت گروه‌های مختلف اقدامات اثرگذار جدیدی را آغاز و دنبال نمایند.

وی تصریح کرد: سردار سلیمانی بنیانگذار ستاد و احیاگر حرکت ارزشمند عتبات عالیات بود و زمانی که بنای پیاده‌روی اربعین را می‌گذاشت، عراق در شرایط بحرانی قرار داشت اما ایشان معتقد بود که این حرکت ایمانی و الهی ثمرات عظیمی به همراه خواهد داشت.

امام جمعه قزوین خاطرنشان کرد: سردار سلیمانی با اخلاق و معنویت و با محور ولایت کار پیاده‌روی اربعین را آغاز کرد، در حالی که از نظر محاسبات ظاهری این کار محال بود و ما مشاهده کردیم که با اخلاق و تقوایی که ایشان در کارها داشتند این جریان به بار نشست و برکات بسیار عظیمی به همراه داشت.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین ایمان و اخلاص سردار سلیمانی را رمز موفقیت ایشان در کارها دانست و گفت: این سردار شهید در حالی بنیانگذار پیاده‌روی اربعین بود که کمتر کسی از این موضوع اطلاع داشت و این همه برکتی که از جریان پیاده‌روی اربعین برخاسته است به برکت همین اخلاص، ایمان و دوری از ریای سردار سلیمانی بود و نشان داد هر کجا با اخلاص پای کار باشیم معجزه می‌شود.

آیت‌الله عابدینی در ادامه خاطرنشان کرد: استفاده از نیروهای مؤمن و فعالی که در عمل، ارادت خود را به امام حسین(ع) نشان داده‌اند و جانشان را در مسیر حسینی گذاشته‌اند بسیار راهبردی و گره‌گشای اقدامات عتبات عالیات خواهد بود.

وی عنوان کرد: باید تلاش کنیم هر روز فرهنگ ائمه اطهار(ع) در جامعه بیشتر رواج پیدا کند و مردم پیش از زیارت هر امامی از فرهنگ، گفتار و سخنان ایشان آگاهی داشته باشند و با آگاهی بیشتر به زیارت بروند.

نظر شما