شناسهٔ خبر: 45270434 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

صادرات کالا از کهگیلویه و بویراحمد ۴۰ درصد افزایش یافت

یاسوج- ایرنا- معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: امسال هفت میلیون دلار کالا از این استان به کشور های مختلف صادر شد که نسبت به مدت مشابه پارسال ۴۰ درصد رشد داشته است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا،حشمت الله صمیمی دوست روز شنبه در کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری اظهار کرد: از این میزان صادرات حدود ۲ میلیون دلار از گمرک کهگیلویه و بویراحمد و ۶ میلیون دلار از گمرک دیگر استان‌ها بوده است.

وی افزود: این کالاها شامل محصولات صنعتی، معدنی، کشاورزی و صنایع دستی بوده که به بازارهای  کشورهای  اروپا و افریقا از جمله سوئد، فرانسه و آفریقای جنوبی صادر شده است. 

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: کارخانه سیمان مارگون نقش قابل توجهی در افزایش صادرات این استان داشته است. 

صمیمی دوست عنوان کرد: وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی برای رفع موانع موجود واحدهای تعاونی کهگیلویه و بویراحمد قول مساعد داده است  که مسئولان ذیربط مشکلات این واحدها را از از وزارتخانه پیگیری کنند.

مدیر کل تعاون کار و رفاه اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد نیز در این جلسه با اشاره به  پرداخت تسهیلات اشتغال روستایی گفت: از مجموع ۳۳۶ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان ۳۱۶ میلیارد تومان معادل ۹۴ درصد این تسهیلات پرداخت شده است.

پروانه نیکمرام با بیان اینکه بیشترین پرداختی تسهیلات روستایی مربوط به بخش کشاورزی بوده، افزود: ۶ درصد باقی مانده از محل اشتغال روستایی تا پایان بهمن ماه جاری به متقاضیان پرداخت می‌شود.

در این جلسه امهال تسهیلات واحدهای گردشگری، تمدید بیمه، امهال هزینه آب و برق و هزینه مالیاتی و امهال تسهیلات بانکی بنگاه محور تا پایان سال تصویب شد.

 همچنین در این نشست وضعیت آبرسانی به روستاهای کهگیلویه و بویراحمد، میزان تسهیلات اختصاص یافته روستایی، تسهیلات پرداخت شده به واحدهای خسارت دیده ناشی از کرونا و احداث پایانه صادراتی استان بررسی شد.


 

نظر شما