شناسهٔ خبر: 45270237 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: فرارو | لینک خبر

واکنش‌ها به سیلی نماینده مجلس به سرباز؛ چه زود دست بزن پیدا کرده‌اند!

دولت احمدی‌نژاد فرمانداری سبزوار و استان‌داری چهارمحال‌وبختیاری را در کارنامه دارد.

صاحب‌خبر -

فرارو- اقدام عجیب نماینده مجلس در برخورد با یک سرباز پلیس راهور در تهران واکنش‌های شدید کاربران را در شبکه های اجتماعی به دنبال داشته است. 

امروز ویدئویی منتشر شد که نشان می داد خودرو علی اصغر عنابستانی نماینده سبزوار در مجلس تلاش می کند وارد خط ویژه اتوبوس رانی شود اما با ممانعت سرباز پلیس راهور روبه رو می شود. 

در ادامه سرباز می گوید که از سوی این نماینده مجلس سیلی خورده است. 

انتشار این ویدئو با واکنش پلیس و ستاد کل نیروهای مسلح همراه بوده است. سردار مهدی حاجیان سخنگوی ناجا در واکنش به انتشار خبری مبنی بر سیلی یکی از نمایندگان مجلس به مامور وظیفه راهور در محدوده خط ویژه دروازه دولت پایتخت و بازتاب آن در فضای مجازی، اظهار کرد: سردار حسین اشتری؛ فرمانده نیروی انتظامی بلافاصله دستور ویژه‌ای برای حمایت از حقوق سرباز وظیفه راهور و پیگیری موضوع از طریق معاونت حقوقی و بازرسی ناجا صادر کرد.

امیر دریادار رحیمی پور، رئیس اداره سرمایه انسانی سرباز ستاد کل نیرو‌های مسلح نیز در این باره گفت: "از طریق دادگاه کارکنان دولت به این پرونده رسیدگی و تا به نتیجه رسیدن موضوع مسئله بررسی خواهد شد."

او افزود: «فرض کنیم که سرباز هم در این رابطه مقصر بوده باشد، لذا به هیچ عنوان هیچ فردی حق این را ندارد سربازی را که در حال انجام خدمت است را مورد ضرب و شتم خود قرار دهد.» 

چندی پیش در بابل سربازی از سوی یک قاضی به شدت مورد ضرب و شتم قرار گرفت که نهایتا با مصالحه ماجرا فیصله پیدا کرد. 

امیرحسین قاضی زاده هاشمی نایب رئیس مجلس درباره حادثه رخ داده گفته است: "درگیری نماینده مجلس با سرباز راهور را در هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان بررسی می‌کنیم و با مقصر قطعا برخورد قانونی خواهیم کرد."

دشتی اردکانی، عضو هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان نیز در اینباره گفت: "با عنابستانی صحبت کردم؛ درگیری فیزیکی خود با سرباز پلیس را به طور کلی تکذیب کرد و گفت سرباز به من توهین کرد، ولی من به صورت فیزیکی با او درگیر نشدم."

 باید دید در این مورد پلیس و ستاد کل نیروهای مسلح از سرباز خود دفاع می کند یا نه.

علی اصغر عنابستانی نماینده اصولگرای سبزوار  در دولت محمود احمدی نژاد فرماندار سبزوار و استان‌دار چهارمحال‌وبختیاری بوده است. 

این نماینده از منتقدان جدی حسن روحانی و معتقد به استیضاح او است. او در یکی از جلسات مجلس در دفاع از استیضاح روحانی گفته بود: "مردم در تأمین مایحتاج خویش درمانده‌اند و زیرخط فقر دست‌وپا می‌زنند. رئیس‌جمهور در بند حفظ خط ریش خویش است! اف بر تو باد که ملتی را شرمنده کرده‌ای."

واکنش‌ها به سیلی نماینده مجلس به سرباز علی اصغر عنابستانی نماینده سبزوار 

واکنش‌ها 

این اتفاق بازتاب وسیعی در شبکه های اجتماعی داشته و بسیاری از  ان ابراز تاسف و انزجار کرده اند. 

حسام الدین آشنا مشاور رییس جمهور در توئیتی در این باره نوشت: "چه زود دست بزن پیدا کرده اند."

عباس عبدی فعال سیاسی اصلاح طلب هم نوشته است: "چندی پیش یک سرباز را به دلیل انجام وظیفه‌اش در مازندران کتک زدند. فوری سر و ته ماجرا را به‌هم آوردند. ببینیم مورد اخیر را چکارش خواهند کرد؟ اجباری به سربازی بروی، از حقوق خبری نباشد، کتک هم بخوری؟ انتظار دارید فردا از وطن دفاع کنند؟"

اما دیگر کاربران شبکه‌های اجتماعی نیز ابراز خشم و حیرت کرده‌اند، کاربری در این باره نوشته است: "واقعا شرم آور و تاسف‌آوره! مخصوصا برای کسی که ادعای ولایی و انقلابی بودن دارد!بعضی‌ها از هر پوششی برای ویژه‌خواری استفاده می‌کنند..." 

فرد دیگری هم پیشنهاد داده است "مطابق ماده 66 قانون مجازات اسلامی و مجازات بدل از حبس، علی اصغر عنابستانی به انجام خدمت در راهنمایی و رانندگی و نگهبانی از مبادی ورودی خط ویژه محکوم بشه، تا حال سربازی که در سرما و دود اونجا خدمت می کنه و عوض تشکر با سیلی به صورت یخ زده اش مواجه می شه رو درک کنه!» 

برخی کاربران هم می گویند باید قوه قضائیه و هیات نظارت بر رفتار نمایندگان وارد میدان شئود و با این نماینده برخورد کند. کاربری خطاب به قالیباف نوشته است: "رسیدگی و برخورد با رفتار احتمالاً غیرشایسته آقای علی اصغر عنابستانی از طریق هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان یکی دیگر از آزمون‌های شما در مجلس یازدهم است. خوی اشرافیت برخی از مسئولان را با اقدام به موقع بخشکانید."

خودرو نماینده مجلس نیز در این ماجرا توجه قرار گرفته است. دنا پلاسی که از سوی مجلس به این نماینده با تسهیلات ویژه داده شده است. 

کاربری در این باره نوشت: "آقای علی اصغر عنابستانی، سیلی اصلی به گوش قانون زمانی خورد که اون ماشین دنا پلاس مفت از طرف مجلس به امثال شماها داده شد... بعد از اون هرچی دلت خواست سیلی بزن تو گوش سرباز." 

عده ای هم به نظارت استصوابی و تائید صلاحیت این نماینده توسط شورای نگهبان کنایه زده اند. 

نظر شما