شناسهٔ خبر: 45270199 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

تولیدات علمی تولیدات فناورانه

رئیس پارک علم و فناوری استان یزد از راه اندازی طرح گرنت در استان خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد،  محمد مهدی لطفی رئیس پارک علم و فناوری استان یزد گفت: طرح گرنت با کمک دانشگاه‌های استان و وزارت علوم و پارک وزارت ICT به منظور تبدیل پایان نامه‌های کارشناسی ارشد و دکترا بسته به سطح پایان نامه به یک محصول فناورانه، راه اندازی می‌شود.

او ادامه داد: پایان نامه از طرف وزارت علوم، پارک یزد در پارک فاوا و پارک علم و فناوری یزد حمایت می‌شوند.

لطفی از سرمایه گذاری ایده‌های برتر از سوی شرکت‌ها و افراد حقیقی خبر داد و اظهار داشت: تیم کاری دارای جامعیت و تخصص و همچنین ایده از شاخص‌های اصلی شرکت‌های دانش بنیان و فناور است.

رئیس پارک علم و فناوری استان یزد حمایت از افراد دارای ایده نوآورانه و دارای مهارت سطح بالا را از وظایف پارک علم و فناوری برشمرد و تصریح کرد: صندوق پژوهش در دوره پیش رشد و دوره سه ساله رشد ایده را تجاری‌سازی و تبدیل به یک شرکت رشد یافته می‌کند.

او همچنین ادامه داد: افراد به تیم‌های دارای ایده با مطرح کردن ایده خود به کمیته پذیرش و بعد از تایید شدن، ایده ثبت حقوقی شده و در نتیجه از حمایت‌های مالی، شبکه خدمات پارک، صندوق پژوهش فناوری در یک دوره ۶ تا ۹ ماهه دوره پیش رشد بهره‌مند خواهند شد.

لطفی خلق ثروت با درجه پیچیدگی کمتر را از مزیت پارک‌های علم و فناوری دانست و اظهار داشت: بر اساس قانون اعضای شرکت دانش‌بنیان باید حداقل دارای مدرک کارشناسی باشند.

معافیت‌های مالیاتی، حمایت‌های مالی، سروکار داشتن با کارآفرینان، ارتباط با افراد مختلف که باعث خلق ایده‌های خلاقانه می‌شود را از عوامل ماندگاری افراد بعد از دوره رشد در پارک علم و فناوری دانست.

انتهای پیام/ی

نظر شما