شناسهٔ خبر: 45269932 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

با بیان خاطرات امدادرسانی به مجروحان؛

آیین تجلیل از زنان امدادگر دوران دفاع مقدس برگزار شد

آیین تجلیل از زنان امدادگر جمعیت هلال احمر در دوران دفاع مقدس، با بیان خاطرات امدادرسانی به مجروحان برگزار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر، مراسم تجلیل از امدادرسانی زنان امدادگر به مجروحان جنگی در دوران ۸ سال دفاع مقدس با حضور مشاور رئیس جمعیت در امور زنان و خانواده، رئیس دفتر حفظ و نشر آثار دفاع مقدس و مدیرکل حوزه ریاست جمعیت هلال احمر برگزار شد.

در این مراسم فریبا شاه محمدی مدیرکل هماهنگی، مجامع و امور استان ها در جمعیت هلال احمر، با اشاره به این که فعالیت های هلال احمر در بخش اسراء و مفقودین، رساندن نامه های اسراء به خانواده هایشان که کد گشایی می کردند و رساندن پیام های خانواده های به اسراء فعالیت چشمگیری داشتند، افزود: هلال احمری ها همواره گمنام هستند اکنون نیز در زمان بروز حوادث ایثارگرانه در حال کمک و امدادرسانی به آسیب دیدگان در حوادث هستند.

وی با اشاره به اینکه زنان امدادگر هلال احمر در بیمارستان های مناطق جنگی و همچنین در اردوگاه های معاندین عراقی خدمت می کردند، افزود: هر یک از روزها و حتی لحظه های خدمت این عزیزان درس آموخته های مهمی برای پاسخگویی در حوادث است.

شاه محمدی که خود از امدادگران دوران جبهه و جنگ است، با اشاره به این که باید آموزش را سرلوحه فعالیت ها قرار دهیم گفت: در دوران دفاع مقدس نیز امکان و مجوز خدمت به مجروحان در مناطق جنگی فقط با آموزش میسر بود. کسانی که امروز در حضور شان هستیم با رده های مختلف شغلی و تحصیلی در عشق به خدمت مشترک بودند، آنها تاریخ شفاهی هلال احمر هستند که تجارب و خاطرات آنها می تواند به صورت علمی و انگیزشی راهگشای ما در حوادث باشد. بنابراین این تاریخ شفاهی باید جمع آوری و تدوین شود.

مدیرکل اداره هماهنگی، مجامع و امور استان ها در جمعیت هلال احمر گفت: اکنون، پس از گذشت ۳۲ سال از پایان جنگ، از خدمات و امدادرسانی زنان امدادگر جمعیت هلال احمر به رزمندگان در مناطق مرزی و پشت جبهه تقدیر شده است که یک کار ارزشمند است. آنها عاشقانی هستند که افسانه نساختن ولی خدمت کردند.

در این مراسم ۱۰ نفر از زنان امدادگر هلال احمر در دوران دفاع مقدس با بیان خاطرات امدادرسانی به مجروحان پرداختند که در پایان با اهدای لوح تقدیر و هدیه از آنها تقدیر شد.

نظر شما