شناسهٔ خبر: 45269902 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

افتتاح اَبَرپروژه فرهنگی استان یزد/ کتابخانه مرکزی با حضور دبیر کل کتابخانه‌های عمومی افتتاح می‌شود

مدیر کل کتابخانه‌های عمومی یزد گفت: کتابخانه مرکزی یزد پس از تکمیل و تجهیز با همت نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، دهه فجر به صورت رسمی افتتاح می‌شود.

صاحب‌خبر -

رقیه دوست فاطمی ها، مدیر کل کتابخانه‌های عمومی یزد در گفت و گو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، گفت: پروژه کتابخانه مرکزی یزد پس از ۲۵ سال انتظار با حمایت ویژه نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور آماده بهره‌برداری شد.

او افزود: این کتابخانه که در زمینی به مساحت ۹ هزار مترمربع و با زیربنای هشت هزار و ۳۱۸ مترمربع در پنج طبقه در قلب بافت تاریخی یزد بنا شده است، با پیگیری نهاد کتابخانه‌های عمومی از سال ۹۷ در اولویت تکمیل و تجهیز قرار گرفت و سرانجام در پایان سال ۹۸ آماده بهره‌برداری شد که به دلیل شیوع ویروس کرونا، امکان راه‌اندازی آن فراهم نشد.

دوست فاطمی‌ها اظهار داشت: سرانجام با فراهم شدن شرایط برای افتتاح رسمی، مقرر شده است کتابخانه مرکزی یزد با حضور دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در دهه فجر به بهره‌برداری برسد.

افتتاح این کتابخانه که با صرف هزینه‌ای بیش از ۱۶۰ میلیارد ریال از سوی نهاد کتابخانه‌های عمومی تکمیل و تجهیز شده است، علاوه بر افزایش چشمگیر سرانه کتابخانه‌ای در استان و کشور، به عنوان آخرین رویداد فرهنگی قرن در یزد، نوید بخش ارتقای شاخص‌های فرهنگی در استان خواهد بود.

انتهای پیام/ و

نظر شما