شناسهٔ خبر: 45269716 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تحلیل بازار | لینک خبر

رئیس اتحادیه طلا و جواهر اصفهان:

خرید و فروش طلا در بورس به صورت نسخه‌ای جوابگو نیست

اصفهان- شیشه بران، رئیس اتحادیه طلا و جواهر اصفهان گفت: سرمایه‌گذاری در خرید و فروش طلا در بورس به صورت نسخه‌ای در مدت یک ماه و یک روزه پاسخگو نیست و البته تابع شرایط روز نیز می باشد.

صاحب‌خبر -

هوشنگ شیشه‌بران در گفت‌وگو با خبرنگار بازار با اشاره به وضعیت نوسانات قیمت ارز و طلا  اظهار داشت: طلا از وضعیت انس جهانی تبعیت می‌کند، به دلیل اینکه انس مقداری کاهش قیمت داشته در قیمت طلا نیز تاثیرگذار بوده است.

وی با بیان اینکه نوسانات قیمت طلا متاثر از شرایط سیاسی، اقتصادی و اجتماعی دنیاست، گفت: از سویی قیمت دلار نیز با انس جهانی سنجیده می‌شود که در قیمت طلا موثر است و از این رور کاهش و افزایش قیمت طلا قابل پیش‌بینی دقیق نیست.

سوددهی بورس طلا در درازمدت
رئیس اتحادیه طلا و جواهر اصفهان با توجه به کاهش ارزش طلا در ماه اخیر و ضرر شدید سرمایه گذاران خرد در این زمینه بیان داشت: برای سرمایه گذاری، طلا و بورس هر کدام جایگاه جداگانه ای  دارند اما کسی که در بورسِ طلا سرمایه‌گذاری می‌کند باید در دراز مدت منتظر نتیجه و سوددهی آن باشد.

وی با بیان اینکه افراد برای سرمایه‌گذاری در بورس باید تخصص لازم را داشته باشند، افزود: سرمایه‌گذاری در خرید و فروش طلا در بورس به صورت نسخه‌ای در مدت یک ماه و یک روزه پاسخگو نیست و البته تابع شرایط نیز هست.

شیشه بران در پاسخ به این پرسش که با توجه به شرایط فعلی ریزش قیمت طلا، سرمایه گذاران در بورس چگونه باید عمل کنند، گفت: در ارتباط با اینکه سوددهی بورسِ طلا در ماه های گذشته «حباب» بوده یا خیر و یا مردم سهام خود را بفروشند و یا نگه دارند، نظری نمی‌توانم بدهم.

وی در ارتباط با خرید و فروش طلا گفت: توصیه می‌شود که مردم در داد و ستد هر قطعه‌ای از طلا حتما فاکتور لازم را با مشخصات کامل قیمت و تاریخ، همراه آن دریافت کنند.

نظر شما