شناسهٔ خبر: 45269582 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

یک‌هزار و ۶۰۰ سمنانی در آزمون سراسری قرآن و عترت ثبت نام کردند

سمنان- ایرنا- مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان از ثبت نام بیش از یک هزار و ۶۰۰ نفر در نوزدهمین آزمون سراسری قرآن و عترت خبر داد و گفت: سمنان از نظر سرانه جمعیت در ثبت نام در این آزمون در رتبه اول کشوری قرار دارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، فرشید فلاح روز شنبه به رسانه‌ها ابراز داشت: برای حضور در نوزدهمین آزمون سراسری قرآن و عترت تا بامداد امروز یکهزار و ۶۷۰ نفر از شهرهای مختلف استان سمنان ثبت نام کردند.

وی افزود: از این تعداد، یک هزارو ۲۶۳  نفر از طریق موسسه های قرآن و عترت این استان و بقیه به صورت آزاد با مراجعه به سامانه مربوطه نام‌نویسی کردند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان با بیان اینکه موسسه های جامع القرآن شاهرود و سمنان بیشترین تعداد ثبت نامی را به خود اختصاص داده اند یادآور شد: نام‌نویسی در این آزمون تا ۱۵ بهمن ادامه دارد.

نوزدهمین دوره مسابقات سراسری قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در رشته‌های حفظ جزء ۳۰، حفظ سوره بقره، حفظ جزء اول، حفظ ۵ جزء اول ، حفظ ۱۰ جزء اول ، حفظ ۲۰ جزء اول ، حفظ ۲۵ جزء اول و حفظ کل قرآن کریم و همچنین ترجمه و مفاهیم ترجمه سوره بقره ، تفسیر سوره بقره و در بخش معارفی نیز در رشته حفظ و مفاهیم نامه ۳۱ نهج البلاغه ، حفظ و مفاهیم دعای مکارم الاخلاق از صحیفه سجادیه و آشنایی با سبک زندگانی معصومین (ع) برگزار می شود.

این آزمون هفته اول اسفندماه برگزار می شود و ثبت نام در تمامی رشته های آزمون برای همه داوطلبان بدون محدودیت سنی آزاد است.

علاقه‌مندان می‌توانند از طریق سامانه quranedu.ir نسبت به ثبت‌نام در نوزدهمین دوره مسابقات قرآن و عترت اقدام کنند.

با توجه به شرایط کنونی کشور و شیوع ویروس کرونا، آزمون قرآن و عترت در سال جاری به صورت مجازی در کشور برگزار خواهد شد.

معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در سفر اخیر به سمنان، فعالیت های قرانی در این استان را برجسته دانست. 

نظر شما