شناسهٔ خبر: 45269571 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

پس از 6 سال

جوان قاتل با گذشت اولیای دم از چوبه دار رهایی یافت

فاطمه احمدیان

رئیس شوراهای حل اختلاف استان کرمانشاه گفت: یک جوان محکوم به اعدام پس از شش سال با گذشت اولیای دم از قصاص رهایی پیدا کرد.

صاحب‌خبر -

جباری تجری در تشریح جزییات این پرونده، اظهارکرد: حدود شش سال پیش چند کارگر ساختمانی در محل کار خود که یک پروژه ساخت و ساز بود، به دلایل نامعلومی باهم درگیر می شوند.

وی با بیان اینکه این درگیری قتل یکی از طرفین دعوا را بدنبال داشت، تصریح کرد: پس از ورود نیروهای انتظامی و دستگیری قاتل، پرونده برای رسیدگی قانونی در مراجع قضایی پیگیری و در نهایت منجر به صدور حکم قصاص برای قاتل شد.

رئیس شوراهای حل اختلاف استان اضافه کرد: با درخواست خانواده قاتل پرونده در آبان ماه امسال توسط قاضی شعبه سوم دادگاه کیفری یک به شورای حل اختلاف ارسال و سپس  به شعبه 45 ستاد تالیف قلوب ارجاع شد و از همان لحظه پیگیری امر صلح و سازش در دستور کار شعبه قرا گرفت.

وی افزود: با توجه به تعدد اولیاء دم مقتول پرونده دارای پیچیدگی خاصی بود و این امر هماهنگی بین اولیاء دم ومقتول و دعوت از آنها را مشکل تر می کرد، اما سرانجام پس از دعوت از اولیاء دم در جلسات جداگانه و بحث ومذاکره و اخذ اظهارات آنها، جلسات هماهنگی تشکیل شد و در نهایت در دی ماه  بعد از گذشت دو ماه با تلاش شبانه روز اعضای ستاد تالیف قلوب رضایت بی قید و شرط اولیاء دم مبنی بر گذشت از قصاص قاتل پرونده ختم به سازش شد.

به گزارش ایسنا، به نقل از روابط عمومی شوراهای حل اختلاف کرمانشاه، تجری گفت: تحقق این اقدام در کنار دیگر پرونده های مصالحه از مهمترین دستاوردهای این نهاد بوده که حاصل تلاش بی دریغ اعضا و کارکنان شعبه 45 شوراهای حل اختلاف استان است.

انتهای پیام

نظر شما