شناسهٔ خبر: 45269514 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

تنها کارکنان دارای بیماری زمینه‌ای امکان دورکاری دارند

استاندار خراسان رضوی گفت: تنها کارکنانی که دارای بیماری زمینه‌ای هستند و سن بالای ۶۰ سال دارند امکان دورکاری با نظر مقام عالی دستگاه مربوطه را دارند و مابقی بایستی در محل کار خود حضور یابند.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، محمد صادق معتمدیان استاندار خراسان رضوی گفت: با توجه به شرایط آبی در بخش عمده‌ای از خراسان رضوی و کاهش محدودیت‌های کرونایی متاسفانه رعایت‌ دستورالعمل ها هم مقداری کاهش پیدا کرده است که امیدواریم با نظارت جدی‌تر و اطلاع رسانی دقیق‌تر از عادی انگاری در این وضعیت جلوگیری کنیم.
 
او افزود: با توجه به پیش رو داشتن مراسم‌های مختلف شاهد افزایش ۲۳ درصدی میزان ورودی‌ها به خراسان رضوی و همچنین افزایش ۲۱ درصدی میزان خروجی‌ها از استان هستیم که در صورت عدم رعایت دستورالعمل های بهداشتی این نگرانی وجود خواهد داشت که وارد پیک چهارم کرونا بشویم.

استاندار خراسان رضوی با تاکید بر لزوم رعایت مصوبات و محدودیت‌های بهداشتی به وسیله مردم و دستگاه‌های اجرایی ادامه داد: نظارت‌ها باید در سطح استان افزایش یابد که در این موضوع مقداری ضعف وجود دارد و از دستگاه‌های مربوطه می‌خواهیم که بررسی بیشتری انجام شود تا شاهد اتفاقات ناگواری برای مردم نباشیم.
 
ثبات آمار ابتلا، بستری و فوتی‌های کرونایی در هفته گذشته

سید محمد حسین بحرینی سخنگوی ستاد کرونای خراسان رضوی گفت: در هفته‌ی گذشته شاهد توقف نمودار‌های کرونا در سطح استان بودیم که تقریبا آمار ابتلا، بستری و فوتی‌ها به طور نسبی آمار ثابتی بوده است.

او افزود: خوشبختانه با رعایت مردم موجب شده که اکثر شهرستان‌های استان در وضعیت آبی قرار گیرند و موضوع مهمی که در این ایام اتفاق افتاده این است که درصد تست‌های سرپایی در استان از ۶۲ درصد تایید بیماری به ۸ درصد کاهش پیدا کرده است.

سخنگوی ستاد کرونای خراسان رضوی در خصوص محدودیت‌های شرایط آبی ادامه داد: در وضعیت آبی کارکنان دستگاه‌های دولتی باید در محل کار خود حضور یابند و تنها کارکنان سن بالای ۶۰ سال و دارای بیماری‌های زمینه‌ای با نظر مقام عالی دستگاه می‌توانند دور کاری کنند.

بحرینی بیان کرد: مجموعه‌های آبی و همچنین فعالیت تالار‌های پذیرایی در شرایط آبی آغاز شده است که البته رعایت دستورالعمل‌ها و محدودیت‌های ابلاغی ستاد کرونا برای فعالیت این مجموعه‌ها الزامیست.

او تصریح کرد: فعالیت آموزشگاه‌های فنی و حرفه‌ای، آموزشگاه‌های موسیقی و سایر آموزشگاه‌ها در این ایام با استفاده یک سوم (۱/۳) ظرفیت آموزشگاه و البته مشروط به اختصاص فضای چهار متر مربعی برای هر نفر، امکان پذیر است.

 
انتهای پیام//م.ج

نظر شما