شناسهٔ خبر: 45269483 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

یک مسئول در استانداری تهران تاکید کرد:

هوشمندسازی عامل اصلی توسعه پایدار شهری/ لزوم ایجاد منابع پایدار درآمدی در شهرهای استان تهران

مهدی آذرشب

مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری تهران عصر شنبه ۴ بهمن ماه در آیین معارفه شهردار جلیل‌آباد، تصریح کرد: رشد سریع شهرها یکی از ویژگی‌های جامعه امروز و امری اجتناب ناپذیر است.

صاحب‌خبر -

طاهری‌نسب ادامه داد: حدود ۹۰ درصد جمعیت استان تهران شهرنشین هستند و این در حالی است که نسبت جمعیت شهری در سایر استان ها حدود ۷۰ درصد است.

این مقام مسئول تصریح کرد: شهرداران برای ایجاد و تقویت هویت شهری باید شرایط زیست و کیفیت زندگی شهروندان را بهبود بخشیده و مشارکت آنان را در زمینه‌های مختلف اجتماعی و فرهنگی جلب کنند.

مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری تهران یادآور شد: مدیریت درآمد و هزینه مهمترین چیزی است که یک مدیر شهری باید به آن توجه کند و به دنبال ایجاد منابع درآمدی پایدار برای شهر باشد.

طاهری نسب خاطر نشان کرد: امیدآفرینی، اطمینان‌بخشی و ایجاد نشاط اجتماعی، طراحی و اجرای پروژه‌های محرک توسعه، برون‌سپاری و خصوصی‌سازی و اصلاح سیما و منظر شهری از نگاه علمی از جمله موضوعاتی است که مدیران شهری باید سرلوحه فعالیت‌های خود قرار دهند.

وی ادامه داد: هوشمندسازی و استفاده از فناوری‌های نوین عامل اصلی توسعه پایدار شهر است و مدیران شهری باید در این سمت و سو گام بردارند.

مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری تهران افزود: رشد و ثبات یک شهر مستلزم همکاری و تعامل مطلوب و سازنده شهرداری و شورای اسلامی به عنوان ارکان مدیریت شهری است.

وی در سخنان پایانی خود بیان کرد: جلیل‌آباد یک شهر تازه تاسیس است و شهردار جدید باید با به‌کارگیری نیروهای متخصص و برنامه‌ریزی آینده‌نگر شالوده کار را از ابتدا به درستی بنا نهادند.

نخستین شهردار جلیل‌آباد معرفی شد

گفتنی است اولین شهردار جلیل آباد از توابع شهرستان پیشوا با حکم استاندار تهران منصوب شد.

طی مراسمی با حضور طاهری نسب مدیرکل دفتر شهری و امور شوراهای استانداری تهران، معاونین فرماندار شهرستان، شهرداران پیشوا و شریف‌آباد، شورای اسلامی شهر جلیل‌آباد و جمعی از مسئولان منطقه، محمدمهدی قمی به عنوان نخستین شهردار جلیل‌آباد از توابع شهرستان پیشوا معرفی شد.

معاونت عمرانی فرمانداری و سمت‌های مختلف در شهرداری پاکدشت در کارنامه شهردار جدید جلیل آباد به ثبت رسیده است.

محمد مهدی قمی شهردار جلیل‌آباد در این جلسه طی سخنانی بیان کرد: ارتقای جلیل آباد به شهر اقدام ارزشمند و کار بزرگی بود که با تلاش و پیگیری فرماندار محترم شهرستان پیشوا محقق شد.

وی ادامه داد: از امروز من هم یکی از شهروندان جلیل آباد محسوب می شوم و تمام تلاش خود را متعهدانه در مسیر ایجاد یک شهر آباد و پویا به کار خواهم گرفت.

شهردار جدید شهر جلیل آباد تصریح کرد: دستیابی به رشد و توسعه و آبادانی جلیل‌آباد مستلزم همدلی و مودت بین نهادهای مختلف است که این مهم سرلوحه فعالیت‌های شهرداری خواهد بود.

قمی یادآور شد: همه ما مسئولان باید با الگوگیری از سردار شهید حاج قاسم سلیمانی در میدان عمل حاضر شده و در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری و خدمت صادقانه به مردم گام برداریم.

این مقام مسئول تصریح کرد: در برنامه‌ریزی و اجرای طرح‌های توسعه‌ای از ظرفیت نخبگان، متخصصان، جوانان و همه فعالان بومی شهر جلیل‌آباد بهره گرفته خواهد شد.

شهردار جلیل آباد گفت: توسعه فضا و نوسازی و به‌سازی بافت قدیمی شهر و ایجاد فضای مناسب برای حضور بانوان از اولویت‌های کاری شهرداری جلیل‌آباد است و مطالبات مردم شریف منطقه را با قوت پیگیری خواهم کرد.

انتهای پیام

برچسب‌ها:

نظر شما