شناسهٔ خبر: 45268669 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

جوان نادم و محکوم به اعدام به زندگی دوباره برگشت

با تلاش اعضای شعبه ۴۵ شورای حل اختلاف استان کرمانشاه، یک جوان نادم و محکوم به اعدام پس از ۶ سال حبس، به زندگی دوباره برگشت.

صاحب‌خبر -

به گزارش  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، جبار تجری رئیس شورای حل اختلاف استان کرمانشاه گفت : با تلاش کارکنان شعبه ۴۵ شورا‌های حل اختلاف استان کرمانشاه پرونده قتلی که ۶ سال قبل در شهرستان کرمانشاه به وقوع پیوسته بود، با رضایت اولیای دم، به صلح و سازش ختم شد.

او گفت : حدود ۶ سال قبل مقتول به صورت نامعلومی با چند کارگر که در آن محل مشغول ساخت و ساز بودند، درگیر شد که براثر این درگیری، یکی از طرفین دعوا کشته شد؛ بعد از رسیدگی قانونی هم حکم قصاص برای متهم به قتل صادر شد و قطعیت یافت.

او ادامه داد: با درخواست خانواده قاتل، این پرونده در آبان ماه امسال توسط قاضی شعبه سوم دادگاه کیفری یک به شورای حل اختلاف ارسال سپس به شعبه ۴۵ ستاد تالیف قلوب ارجاع شد و صلح و سازش در دستور کار شعبه قرار گرفت.

تجری افزود: با توجه به تعدد اولیای دم مقتول پرونده دارای پیچیدگی خاصی بود و این امر هماهنگی بین اولیای دم و مقتول و دعوت از آن‌ها را مشکل‌تر می‌کرد، اما پس از دعوت از اولیای دم در جلسات جداگانه و بحث و مذاکره و اخذ اظهارات آنها، جلسات هماهنگی تشکیل و بین آن‌ها توافق حاصل شد؛ در نهایت در دی ماه امسال بعد از گذشت ۲ ماه به همت شبانه روزی اعضای ستاد تالیف قلوب رضایت بی قید و شرط اولیای دم مبنی برگذشت از قصاص قاتل پرونده ختم به سازش شد.

رئیس شورا‌های حل اختلاف کرمانشاه گفت: تحقق این اقدام در کنار دیگر پرونده‌های مصالحه از مهمترین دستاورد‌های این نهاد بوده که حاصل تلاش بی دریغ اعضا و کارکنان شعبه ۴۵ شورا‌های حل اختلاف استان است .

انتهای پیام/د

نظر شما