شناسهٔ خبر: 45268189 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

آخرین رنگ‌بندی کرونا در کرمان؛ 15 شهرستان آبی و 8 شهرستان زرد

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمان گفت: در حال حاضر 15 شهرستان ارزوئیه، انار، بردسیر، بم، رابر، راور، رودبار جنوب، ریگان، شهربابک، عنبرآباد، فاریاب، فهرج، قلعه‌گنج، کهنوج و نرماشیر در وضعیت آبی و هشت شهرستان بافت، جیرفت، رفسنجان، زرند، سیرجان، کرمان، کوهبنان و منوجان در وضعیت زرد قرار دارند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، محمدصادق بصیری در ستاد کرونای استان با اشاره به روند بیماری کروناویروس در کشور اظهار داشت: با وجود اینکه شهرها از وضعیت هشدار حالت قرمز خارج شده‌اند، اما احتمال بازگشت بیماری همچنان وجود دارد و مراقبت‌ها باید با جدیت قبل دنبال و رعایت شوند. 

وی با اشاره به اینکه شرایط اصلا عادی نشده است، گفت: در حال حاضر 15 شهرستان ارزوئیه، انار، بردسیر، بم، رابر، راور، رودبار جنوب، ریگان، شهربابک، عنبرآباد، فاریاب، فهرج، قلعه‌گنج، کهنوج و نرماشیر در وضعیت آبی و هشت شهرستان بافت، جیرفت، رفسنجان، زرند، سیرجان، کرمان، کوهبنان و منوجان در وضعیت زرد قرار دارند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمان با بیان اینکه تفاوتی میان وضعیت زرد و آبی وجود ندارد و همه مراقبت‌ها باید لحاظ شوند، افزود: همه الزامات طرح جامع هوشمند و محدودیت‌‌ها در هفته جاری متناسب با رنگ شهرستان‌ها همچنان ادامه دارد و حضور کارمندان دستگاه‌های ارائه دهنده خدمات عادی به صورت دو سوم، لغو ماموریت‌های غیرفوری، برگزاری جلسات در فضای سربسته با رعایت حداکثر 30 نفر برقرار است.

وی با تاکید بر اینکه آموزش‌ها همچنان غیرحضوری هستند، ابراز داشت: حضور اختیاری دانش‌آموزان در مدارس 50  نفره شهرهای وضعیت آبی و کلاس‌های پایه اول و دوم ابتدایی و کلاس‌های کارگاهی آموزش و پرورش در شهرهای زرد و آبی می‌تواند اعمال ‌شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمان خاطرنشان کرد: مراسم فرهنگی و اجتماعی همچنان ممنوع بوده و منع تردد شبانه از ساعت 21 تا 4 صبح ادامه دارد.

درصد موارد مثبت تست‌های کووید-19 رو به افزایش است

حمیدرضا رشیدی‌نژاد رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان، انتظار خود از تیم‌های مراقبتی، حمایتی و نظارتی را فعالیت بیشتر و جدی‌تر به ویژه در شهرستان‌ها بیان کرد و گفت: نتایجی که تاکنون به دست آمده حاصل زحمات همه دستگاه‌های دخیل است.

وی اظهار داشت: دانشگاه علوم پزشکی کرمان در مجموع به لحاظ عملکردی کارنامه خوبی در مقابله با بیماری کروناویروس دارد و بین پنج دانشگاه کشوری است و در شناسایی زودرس هم رتبه‌های اول و دوم را دارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان، بیماریابی زودهنگام، شناسایی زودرس و اطمینان از قرنطینگی را سه رکن اساسی و مهم در طرح شهید سلیمانی با هدف قطع زنجیره کووید-19 و کاهش موارد بستری و مرگ و میر بیمار برشمرد.

رشیدی‌نژاد با بیان اینکه نسبت مثبت شدن تست بیماران سرپایی استان رو به افزایش است، گفت: این یعنی مردم بیشتر در معرض آلودگی قرار گرفته‌اند، در حال حاضر 38 بیمار زیر دستگاه تنفس مصنوعی قرار دارند، 110 نفر در آی‌سی‌یو و 440 نفر در بیمارستان‌های استان کرمان بستری هستند.

وی خاطرنشان کرد: طی دو هفته گذشته تعداد بیماران بستری متوقف شده اما کم نشده و میزان ورودی و خروجی بیمارستان‌های استان ثابت است، برای شیب نزولی بیماری باید کاهش ورودی به بیمارستان‌ها و تست‌های مثبت را داشته باشیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان به اهمیت شناسایی زودرس مبتلایان کووید-19 پرداخت و گفت: شهروندان هیچ واهمه‌ای نباید از انجام تست‌ داشته باشند، 45 هزار کیت در زیر مجموعه دانشگاه علوم پزشکی کرمان تهیه شده که تنها 25 هزار مورد تست سریع انجام گرفته و کمبودی هم در این زمینه نداریم.

انتهای پیام/80017/ق

نظر شما