شناسهٔ خبر: 45267903 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

همزمان با حملات کردها علیه مواضع ارتش سوریه

روسیه حضور نظامی در شرق فرات را تقویت کرد

حمید محمدطاهری

منابع خبری از تقویت حضور نظامی روسیه در منطقه شرق فرات همزمان با تشدید درگیری میان نیروهای کرد و ارتش سوریه خبر دادند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، روزنامه رأی الیوم به نقل از منابع آگاه نوشت که روسیه حضور نظامی خود در منطقه شرق فرات سوریه را تقویت کرده است.

طبق این گزارش، روسیه طی چند روز اخیر تجهیزات نظامی و سربازانی را از طریق فرودگاه قامشلی به منطقه شرق فرات اعزام کرده است تا آنها را در مناطق میان "تل تمر" و حومه حسکه و عین عیسی در حومه رقه مستقر کند.

رأی الیوم در ادامه نوشت که دلایل تقویت حضور نظامی روسیه در منطقه شرق فرات مشخص نیست اما این منطقه مدتی است که تحت تأثیر نفوذ، روسیه، آمریکا، ترکیه و هم‌پیمانان ارتش سوریه است.

طبق این گزارش، این درحالی است که به دنبال بی‌نتیجه بودن میانجیگری‌ها میان کردها و نظام سوریه، نیروهای سوریه دموکراتیک (قسد) درگیری‌ها علیه ارتش سوریه را تشدید کرده و مناطق تحت کنترل ارتش سوریه در حسکه و قامشلی را محاصره کرده‌اند و اجازه ورود موارد لازم برای شهروندان ساکن در این مناطق را نمی‌دهند و همچنین ارتش را تهدید به حمله نظامی کرده‌اند.

این رسانه در ادامه گزارش داد، ممکن است روسیه به همین دلیل اقدام به تجهیز و تقویت مراکز خود در این مناطق کرده باشد.

در همین حال، غسان خلیل، استاندار حسکه گفت که هدف از محاصره مناطق مذکور توسط نیروهای سوریه دموکراتیک مورد حمایت آمریکا مشخص است؛ آنها به دنبال به دست آوردن امتیازاتی در مناطق دیگر هستند و خواستار رفع محاصره "تل رفعت" و مناطقی از شهر حلب هستند که تحت کنترل ارتش سوریه است.

وی این خواسته نیروهای قسد را غیر قانونی خواند و تأکید کرد که اگر این نیروها راه درست را انتخاب نکنند، ارتش سوریه علی‌رغم عدم تمایل به درگیری و ریخته شدن خون شهروندان سوری آماده مقابله با آنها خواهد بود.

انتهای پیام

نظر شما