شناسهٔ خبر: 45267713 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

هوشمندسازی عامل اصلی توسعه پایدار شهری است/ لزوم ایجاد منابع پایدار درآمدی در شهرهای تهران

مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری تهران گفت: هوشمندسازی و استفاده از فناوری‌های نوین عامل اصلی توسعه پایدار شهر است و مدیران شهری باید در این سمت و سو گام بردارند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از پیشوا، علیرضا طاهری‌ نسب مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری تهران پیش از ظهر امروز در آئین معارفه شهردار جلیل‌آباد، اظهار کرد: رشد سریع شهرها یکی از ویژگی‌های جامعه امروز و امری اجتناب ناپذیر است.

وی گفت: حدود ۹۰ درصد جمعیت استان تهران شهرنشین هستند و این در حالی بوده که نسبت جمعیت شهری در سایر استان‌ها حدود ۷۰ درصد است.

مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری تهران ادامه داد: شهرداران برای ایجاد و تقویت هویت شهری باید شرایط زیست و کیفیت زندگی شهروندان را بهبود بخشیده و مشارکت آن‌ها را در زمینه‌های مختلف اجتماعی و فرهنگی جلب کنند.

طاهری نسب عنوان کرد: مدیریت درآمد و هزینه مهم‌ترین چیزی است که یک مدیر شهری باید به آن توجه کند و به دنبال ایجاد منابع درآمدی پایدار برای شهر باشد.

وی ابراز کرد: امیدآفرینی، اطمینان‌ بخشی و ایجاد نشاط اجتماعی، طراحی و اجرای پروژه‌های محرک توسعه، برون‌ سپاری و خصوصی‌سازی و اصلاح سیما و منظر شهری از نگاه علمی از جمله موضوعاتی است که مدیران شهری باید سرلوحه فعالیت‌های خود قرار دهند.

مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری تهران گفت: هوشمندسازی و استفاده از فناوری‌های نوین عامل اصلی توسعه پایدار شهر است و مدیران شهری باید در این سمت و سو گام بردارند.

طاهری نسب افزود: رشد و ثبات یک شهر مستلزم همکاری و تعامل مطلوب و سازنده شهرداری و شورای اسلامی به عنوان ارکان مدیریت شهری است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: جلیل‌آباد یک شهر تازه تأسیس است و شهردار جدید باید با به‌ کارگیری نیروهای متخصص و برنامه‌ریزی آینده‌نگر شالوده کار را از ابتدا به درستی بنا نهد.

به گزارش فارس، صبح امروز طی مراسمی با حضور طاهری نسب مدیرکل دفتر شهری و امور شوراهای استانداری تهران، معاونان فرماندار شهرستان، شهرداران پیشوا و شریف‌آباد، شورای اسلامی شهر جلیل‌آباد و جمعی از مسؤولان منطقه، محمدمهدی قمی به عنوان نخستین شهردار جلیل‌آباد معرفی شد.

انتهای پیام/۶۷۰۳۷/پ/س

نظر شما