شناسهٔ خبر: 45267496 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: خبرآنلاین | لینک خبر

توضیحات میراث‌فرهنگی اصفهان درباره تصاویر حرکت نمایشی با ۳۳ پل

مدیر امور بناهای میراثی استان اصفهان گفت: تصاویر منتشر شده از حرکت نمایشی با سی و سه پل مربوط به قبل از ایمن سازی این پل است اما هشدار می دهیم که با هرگونه رفتارهایی از این دست برخورد قاطع می شود.

صاحب‌خبر -

روح الله سیدالعسگری در گفت و گو با خبرآنلاین با اشاره به اینکه تصاویر منتشر شده در شبکه های اجتماعی که اجرای حرکات نمایشی بر روی سی و سه پل اصفهان را نشان می دهد مربوط به گذشته است، اظهار داشت: سالهاست که سی و سه پل ایمن سازی شده است اما کابل های ایمن سازی در تصاویر منتشر شده موجود نیست که نشان می دهد این عکسها مربوط به سالیان گذشته است.

رئیس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان اصفهان با بیان اینکه برخی از بناهای میراثی جزئی از شهر است و به علت تردد نمی توان با نگهبان از این بناها محافظت کرد، تصریح کرد: حفاظت از بناهای شاخص که در کالبد شهری جا دارند نیاز به فرهنگ‌سازی دارد و این گونه رفتارها نشان دهنده ناهنجاری های فردی و اجتماعی است.

وی اضافه کرد: این تصور که اداره کل میراث فرهنگی با برخوردهای نظارتی و تنبیهی محافظ بناهای میراثی و تاریخی شهر باشد دور از شان شهروندان ساکن در اصفهان است.

نظارت بر بناهای تاریخی و میراثی

سید العسگری به دو پایش اداره کل میراث فرهنگی بر نظارت بناهای تاریخی استان اصفهان اشاره ای کرد و گفت: پایش های فنی توسط دفتر مدیریت پایش های فنی، کنترل و بررسی می شود که موارد اضطراری مرمت آثار تاریخی و میراثی را تعیین می کند که در همین مدت اخیر به صورت امانی اقدامات مرمتی بر روی سی و سه پل انجام شد.

وی افزود: پایش دیگر توسط واحد یگان حفاظت انجام می شود که به صورت گشت های ادواری و با سرزدن به بناهای تاریخی و میراثی انجام می شود اما این تصور که به صورت شبانه روزی توسط نگهبان از بناهای تاریخی پاسبانی شود امکان پذیر نیست.

مدیر امور بناهای میراثی استان اصفهان بیان داشت: اگرچه حرکت های نمایشی با بنای ۳۳ پل مربوط به گذشته است اما هرگونه رفتارهایی از این دست پیگرد قانونی خواهد داشت.

48

نظر شما