شناسهٔ خبر: 45267414 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

استاندار اردبیل:

صیانت از آرای مردم وظیفه همه برگزار کنندگان انتخابات است

استاندار اردبیل گفت: در برگزاری انتخابات۱۴۰۰ بدون جانبداری از طیف یا فرد خاص، وظیفه خود را در صیانت از آرای مردم انجام می دهیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش برنا، اکبر بهنام جو در جمع اعضای ستاد انتخابات استان اظهار کرد: همانند انتخابات مجلس شورای اسلامی بدون جانبداری از جریان سیاسی خاص و یا افراد دادای صلاحیت، باید انتخابات سالم و بدون حاشیه برگزار کنیم.

وی با بیان اینکه تا کنون هیچ اعتراضی در رابطه با انتخابات مجلس شورای اسلامی هیچ گونه گلایه ای متوجه برگزار کنندگان نشده افزود: سیستم استانداری دارای افراد با گرایش های سیاسی است اما در صیانت از آرای مردم با کسی رو دربایستی نخواهند داشت.

استاندار اردبیل ادامه داد: افرادی که در برگزاری انتخابات نقش دارند به هیچ وجه نباید طرفدار فرد یا جریان خاص سیاسی در برگزاری انتخابات باشند چرا که به عنوان امین مردم باید از آرای آنها صیانت کنند.

این مسوول با بیان اینکه افراد با گرایش های خاص فعالیت در ستادهای انتخاباتی در ساعات غیر اداری آزاد هستند گفت: افرادی که در برگزاری انتخابات نقش ندارند اعم از کارکنان استانداری یا کارکنان دولتی بدون استفاده از امکانات دولتی در وقت های غیر اداری می توانند افراد مورد علاقه خود را حمایت کنند.

وی با اشاره به اینکه فرهنگ امانتداری، درست کار کردن و بدون حاشیه کارهارا پیش بردن باید در استان نهادینه شود تصریح کرد: اگر بتوانیم در بحث انتخابات فرهنگ امانتداری و صیانت از آرای مردم را به عنوان الگوی جامعه نهادینه کنیم انتخابات بدون حاشیه و بدون دغدغه را برگزار خواهیم کرد.

بهنام جو بیان کرد : در جلسات ستاد انتخابات نباید در جانبداری از شخص و یا جریان بحث و گفتگو صورت گیرد تا خدای ناکرده عده ای برای رسیدن به اهداف خود از بحث های حاشیه ساز سوء استفاده نکنند.

او در این جلسه به بی طرفی اعضای ستاد و اقدام به روح قانون تاکید کرد و افزود:احترام به همه داوطلبان و شرکت کنندگان وظیفه ستاد انتخابات است و فعالیت در آستانه انتخابات بخصوص به لحاظ شرایط کرونایی بیشتر بصورت مجازی اتفاق می افتد و باید طبق قانون مواظب باشیم کسی خلاف قانون عمل نکند.

استاندار اردبیل از اعضای ستاد انتخابات استان اردبیل خواست در ارابطه با کاندیداهای احتمالی هیچگونه اظهار نظر و پیش بینی نکنند و دفاع از آرای مردم را الویت کاری خود قرار دهند.

بهنام اظهار کرد: مردم ما قدرشناس بوده و در تشخیص خود بهتر عمل می کنند و حریان های سیاسی و احزاب و تشکل های سیاسی نیز در گرم کردن تنور انتخابات نقش دارند و آنها نیز باید وظیفه خودشان را به نحو احسن جهت حضور حداکثری انجام دهند.

وی گفت: انتخابات ۱۴۰۰ شوراهای اسلامی شهر و روستا و ریاست جمهوری در استان اردبیل مثل مجلس شورای اسلامی با استقبال خوبی مواجه می شود و مردم پای صندوق های رای حاضر خواهند شد.

 

بیشتر بخوانید:

برچسب‌ها:

نظر شما