شناسهٔ خبر: 45267049 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

وزیر خارجه دولت نجات ملی یمن:

«توطئه خارجی» عامل انفجارهای تروریستی در بغداد بود

وزیر خارجه دولت نجات ملی یمن در پیامی به همتای عراقی خود تأکید کرد: «توطئه خارجی» عامل اصلی و اساسی وقوع انفجارهای تروریستی در بغداد بود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المسیره، «هشام شرف» وزیر خارجه دولت نجات ملی یمن امروز شنبه در محکومیت انفجارهای تروریستی اخیر در شهر بغداد پیامی را برای «فؤاد حسین» همتای عراقی خود ارسال کرد.

بر اساس این گزارش، وی در این پیام آورده است: هدف از انفجارهای تروریستی در بغداد ایجاد هرج و مرج و نا امنی در عراق بوده است. در واقع، این انفجارها حاصل یک توطئه خارجی است که تمامی منطقه را هدف قرار داده است.

وزیر خارجه دولت نجات ملی یمن تأکید کرده است: دشمن تلاش می‌کند معادلات در منطقه را به گونه‌ای تغییر دهد که بتواند از رهگذر آن زمینه تحقق طرح‌های سازش با رژیم صهیونیستی را فراهم آورد.

پیشتر گروه تروریستی داعش مسئولیت انفجارهای بغداد را برعهده گرفت. منابع امنیتی عراق روز گذشته از وقوع دو انفجار انتحاری در بغداد پایتخت عراق خبر دادند. حسن التمیمی، وزیر بهداشت عراق با اعلام آمار نهایی انفجارهای تروریستی بغداد، گفت که شمار کشته شدگان به ۳۲ و زخمی شدگان به ۱۱۰ نفر رسیده است.

از سوی دیگر، نخست وزیر عراق روز گذشته گفته بود: درحال حاضر بر روی یک طرح فراگیر و مؤثر برای مقابله با چالش‌های امنیتی کار می‌کنیم. آنچه که دیروز اتفاق افتاد، نشان داد خلل‌هایی در ساختار امنیتی وجود دارد که باید برطرف شود.

الکاظمی اظهار داشت: داعش به صورت روزانه تلاش می‌کند تا خود را به بغداد برساند اما این تلاش‌ها با عملیات‌های پیشگیرانه تاکنون خنثی شده اند. واضح است که اتفاقات دیروز ناشی از شکاف در ساختار امنیتی بوده است. من خود شخصاً بر دستگاه اطلاعات نظارت خواهم داشت.

برچسب‌ها:

نظر شما