شناسهٔ خبر: 45266961 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ورزش۳ | لینک خبر

برنامه فشرده در انتظار نمایندگان ایران

شش بازی در 17 روز؛ لیگ قهرمانان خیلی سخت

با اعلام برنامه رقابت های لیگ قهرمانان آسیا، مشخص شد که نمایندگان ایران در این بازی ها برنامه سخت و فشرده ای در پیش دارند.

صاحب‌خبر -

به گزارش "ورزش سه"، پس از اعلام سیدبندی تیم های حاضر در رقابت های لیگ قهرمانان آسیا، مراسم قرعه کشی فصل جدید این بازی ها روز چهارشنبه هشتم بهمن ماه برگزار می شود تا تیم ها رقیبان خود را در این دوره از رقابت ها بشناسند.


در سیدبندی اعلامی توسط کنفدراسیون فوتبال آسیا، تیم پرسپولیس به عنوان قهرمان لیگ برتر در سید یک قرار دارد، تراکتور که عنوان قهرمانی جام حذفی را بدست آورد، در سید دوم جای گرفته، استقلال نیز که عنوان نائب قهرمانی لیگ را تصاحب کرد در سید سوم است و فولاد نیز در صورت صعود از مرحله پلی آف، در سید چهارم جای می گیرد.
اما نکته مهم درخصوص برگزاری این دیدارها، برنامه فشرده این دوره از رقابت هاست. طبق آنچه که کنفدراسیون فوتبال آسیا از برنامه زمانبندی رقابت ها اعلام کرد، تیم ها باید از 25 فروردین تا 10 اردیبهشت سال 1400 بازی های مرحله گروهی را انجام دهند.


هر چند این دوره از رقابت ها به صورت متمرکز و در یک کشور برگزار می شود، اما تیم ها باید 6 دیدار مرحله گروهی را به صورت رفت و برگشت انجام دهند. به عبارتی نمایندگان ایران همچون سایر تیم ها باید ظرف 17 روز در شش دیدار مرحله گروهی مقابل رقیبان به میدان بروند.


برای برگزاری این شش دیدار، تیم ها تنها فرصت 2 روز استراحت را دارند و به عبارتی دیگر باید هر 3 روز یکبار مقابل حریفان به میدان بروند که این فشردگی رقابت های می تواند کار را برای نمایندگان ایران سخت کند. باید این نکته را در نظر گرفت که بلافاصله پس از اتمام این رقابت ها، آنها باید راهی حضور در رقابت های لیگ برتر و جام حذفی شوند.
با توجه به اینکه در لیگ ستارگان قطر تیم ها تنها 7 بازی تا پایان فصل در پیش رو دارند و لیگ عربستان نیز 3 هفته نسبت به لیگ برتر ایران جلوتر است، این کار را برای نمایندگان ایران در این بازی ها سخت می کند و تیم ها باید به فکر جذب نفرات مورد نظر برای حضور پرقدرت در این رقابت ها شوند.

نظر شما