شناسهٔ خبر: 45266875 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: عصر ایران | لینک خبر

ضرب الاجل جمع آوری سگ های ولگرد در انزلی

قانون تکلیف را مشخص کرده و مجموعه شهرداری متولی جمع آوری سگ های ولگرد است و مجموعه بهداشت و درمان و دامپزشکی هم در این زمینه کمک کار شهرداری هستند.

صاحب‌خبر -

فرماندار شهرستان بندرانزلی (گیلان) گفت: شهرداری موظف است در طول یک بازه زمانی حداقل سه ماهه و قبل از آغاز فصل گرما وضعیت سگ‌های ولگرد را تعیین کند.

به گزارش ایرنا؛ اسماعیل میرغضنفری در جلسه شورای بهداشت شهرستان بندرانزلی که در سالن اجتماعات فرمانداری این شهرستان برگزار شد، اظهار کرد: علی رغم همه اقداماتی که در زمینه عدم استفاده از جوش شیرین در نانوایی ها صورت گرفته، ولی متاسفانه کسانی هستند که در فضای تخلف قرار می گیرند و قطعا با متخلفان برخورد خواهد شد.

وی از عملکرد نانوایان در زمینه عمل آوری خمیر انتقاد کرد و گفت: بیشتر نانوایی ها برای جبران مدت زمانی که خمیر باید به عمل بیاید و کوتاه کردن این فرایند، از جوش شیرین استفاده می کنند.

میرغضنفری درخصوص سگ های ولگرد و سگ هایی که توسط بعضی از شهروندان در مکان های عمومی چرخانده می شوند نیز گفت: قانون تکلیف را مشخص کرده و مجموعه شهرداری متولی جمع آوری سگ های ولگرد است و مجموعه بهداشت و درمان و دامپزشکی هم در این زمینه کمک کار شهرداری هستند.

وی با اشاره به اینکه علی رغم اقداماتی صورت گرفته در شهرداری، دارای مشکلاتی از جمله محدودیت منابع مالی برای تامین محل مناسب نگهداری سگ های جمع آوری شده هستیم، عنوان کرد: باید در این زمینه اقدام جدی صورت گیرد.

فرماندار شهرستان بندرانزلی تاکید کرد: شهرداری موظف است در طول یک بازه زمانی حداقل سه ماهه و قبل از آغاز فصل گرما وضعیت این سگ‌ها را تعیین کند و اگر نیاز به اعتبارات ویژه هم دارد، کمک کار آن خواهیم بود تا یک سرفصل در این زمینه اختصاص دهیم.

میرغضنفری، با اشاره به اینکه ماده قانونی مشخصی برای برخورد با افرادی که سگ گردانی می کنند وجود ندارد، تصریح کرد: در صورت وجود شاکی خصوصی دستگاه قضایی در این زمینه می تواند ورود پیدا کند و یا مجموعه بهداشت و درمان آن را تهدید علیه بهداشت عمومی بداند؛ البته ابتدا باید در این زمینه فرهنگ سازی کنیم.

فرماندار بندرانزلی، با تاکید بر اینکه رعایت دستورالعمل های اعلام شده از سوی ستاد ملی کرونا به نوعی یک قانون است و کسانی که تمکین نداشته باشند به دستگاه قضایی معرفی خواهند شد، عنوان کرد: متاسفانه مشاهده شده در سطح برخی از ادارات رعایت فاصله گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک به صورت جدی صورت نمی گیرد که در این زمینه باید رصدهای غیر محسوس صورت گیرد.

میرغضنفری ادامه داد: نقاهتگاه آموزش و پرورش جهت استفاده حداقل تا پایان تعطیلات نوروز باقی بماند، زیرا احتمال پیک در اسفندماه را داریم و ممکن است در تعطیلات پایان سال بخواهیم از آن استفاده کنیم.

وی ضمن قدردانی از عوامل اجرایی طرح شهید حاج قاسم سلیمانی، تاکید کرد: اصل ماجرا تمام شده، ولی ادامه کار بسیار مهم است، زیرا تا ویروس در جامعه است این طرح را باید مستمر دنبال کنیم و لازمه آن همکاری همه دستگاه‌ها از جمله هلال احمر، سپاه، اصناف و مهم تر از همه مردم است.

میرغضنفری، همچینن از حضور خیرین در تهیه گان و ماسک برای بیمارستان بندرانزلی تشکر کرد و گفت: امروز حضور خیرین در حوزه بهداشت و درمان بسیار مهم و اثرگذار است و خیرین به هر اندازه که می توانند در این عرصه کمک کار باشند.

برچسب‌ها:

نظر شما