شناسهٔ خبر: 45266690 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

رئیس کل دادگستری استان قزوین:

مهمترین دلیل اطاله دادرسی عدم آگاهی مردم به قوانین و مقررات است

قزوین- رئیس کل دادگستری استان قزوین گفت: ناآگاهی عموم نسبت به قوانین و مقررات موجب اطاله دادرسی و طولانی شدن زمان رسیدگی به پرونده ها می شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر، به نقل از روابط عمومی دادگستری کل استان قزوین، رئیس کل دادگستری استان قزوین در آئین تحلیف تعدادی از وکلای استان به تبیین نقش و جایگاه وکلا در برقراری عدالت در جامعه پرداخت و در خصوص نقش وکلا در کاهش ورود پرونده به محاکم قضائی گفت: حضور فرد مطلع و آگاه به مسائل حقوقی در هنگام طرح دعوا موجب کاهش ورودی پرونده به دادگستری می‌شود چرا که از ورود دعاوی واهی و بدون تشریفات حقوقی جلوگیری می‌نماید.

وی افزود: یکی از مهمترین دلایل اطاله دادرسی عدم آگاهی مردم به قوانین و مقررات است، از آنجا که عمدتاً شهروندان دعاوی خود را به شکل صحیح در دادگستری مطرح نمی‌کنند از سویی قوانین بسیار گسترده و پیچیده است، این عدم آگاهی از سوی طرفین پرونده سبب طولانی شدن زمان رسیدگی می‌گردد.

حجت الاسلام والمسلمین قدرتی همچنین متذکر گردید: همان طور که در دستگاه قضائی مصون نگاه داشتن قضات و کارمندان فرضی اجتناب ناپذیر و الزامی می‌باشد، وکلا نیز باید خود را از انحرافات مصون نگه دارند.

نظر شما