شناسهٔ خبر: 45265360 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

تحولات عراق؛

حمله راکتی به فرودگاه بغداد/ کاروان نظامی آمریکا هدف قرار گرفت/ برنامه‌ریزی تروریست‌ها برای حمله به نجف و کربلا

صاحب‌خبر -
خبرگزاری آریا- اداره اطلاع رسانی امنیتی عراق از شلیک سه راکت به سمت فرودگاه بین المللی بغداد خبر داد.
به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری آریا، اداره اطلاع رسانی امنیتی عراق از شلیک سه راکت به سمت فرودگاه بین المللی بغداد خبر داد و اعلام کرد که دو راکت خارج از فرودگاه اصابت کرده و سومی به منطقه «کوی الجهاد» اصابت کرده ست.
در بیانیه اداره اطلاع رسانی امنیتی عراق از خسارات مادی خبر داده شده است.
جزییات این حملات طبق بیانیه مذکور، متعاقبا اعلام خواهد شد.
این در حالی است که قبلا یک منبع امنیتی اعلام کرده بود که سامانه «سی‌رام» آمریکا راکت‌های شلیک شده به اطراف فرودگاه بغداد مقابله کرده است.
این منبع اعلام کرده بود که برخی منازل نزدیک به فرودگاه بر اثر راکت‌های شلیک شده از سوی سامانه «سی‌رام» آمریکا خسارات دیده است.

حمله راکتی به پایگاه آمریکایی «ویکتوریا»

منابع خبری از حمله راکتی به پایگاه آمریکایی «ویکتوریا» در نزدیکی فرودگاه بین‌المللی بغداد خبر دادند.
آژیر خطر بامداد امروز در پایگاه نظامی «ویکتوریا» واقع در نزدیکی فرودگاه بین‌المللی بغداد، به صدا در آمده است.
کاربران و فعالان عراقی در شبکه‌های اجتماعی خبر دادند، این پایگاه که محل استقرار نیروهای آمریکایی است، هدف شلیک سه راکت قرار گرفته است.

ششمین کاروان نظامی آمریکا در عراق مورد هدف قرار گرفت
رسانه‌های عراقی از هدف قرار گرفتن ششمین کاروان نظامی لجستیک نظامیان آمریکا در غرب عراق خبر دادند.
کانال خبری «صابرین» از وقوع ششمین حمله به کاروان‌های لجستیک نظامیان آمریکا طی 24 ساعت گذشته خبر داد.
این کانال جمعه‌شب گزارش داد که یک کاروان لجستیکی متعلق به نظامیان آمریکایی در استان صلاح الدین عراق (مرکز) هدف قرار گرفته و خسارت‌هایی به آن وارد شده است.
رسانه‌های عراقی دیروز جمعه از پنج حمله به کاروان‌های نظامی آمریکا در استان‌های مختلف عراق خبر داده اند که در نوع خود بی‌سابقه است.

برنامه‌ریزی تروریست‌ها برای حمله به نجف و کربلا
سخنگوی جنبش النجباء با اشاره به برنامه‌ریزی تروریست‌های داعشی برای نفوذ به عتبات مقدسه به رژیم‌های پشتیبان تروریسم تکفیری هشدار داد که مقاومت جنگ را به زمین خودشان خواهد کشاند.
«نصر الشَمَّری» سخنگوی رسمی مقاومت اسلامی نُجَباء در گفتگو با شبکه الاتجاه عراق اعلام کرد این جنبش اطلاعاتی در دست دارد که ثابت می‌کند گروه تروریستی داعش در حال بازیابی خود است.
وی ضمن عرض تسلیت به خانواده جان‌باختگان عملیات تروریستی اخیر در بغداد، با استناد به داده‌های اطلاعاتی هشدار داد: داعش به‌دنبال هدف قرار دادن نجف، کربلا و پایتخت است. هم‌اکنون تروریست‌ها در منطقه کمربند بغداد مشغول آماده‌سازی دو خودروی انتحاری هستند. از پنج عنصر انتحاری، تنها دو نفر خود را منفجر کرده و سه نفر دیگر هنوز زنده‌اند.
وی با انتقاد از عجز دولت در مهار تروریست‌ها، تأکید کرد: ما در مقاومت اسلامی نُجَباء اطلاعاتی در دست داریم و آماده همکاری با دستگاه‌های امنیتی هستیم.
سخنگوی نُجَباء در ادامه از تلاش تروریست‌ها برای رسیدن به کربلا از طریق صحرای الانبار خبر داد و خاطرنشان کرد : یکی از دو عامل انتحاری عملیات اخیر، از مرز سوریه و درست از نقطه‌ای به خاک ما نفوذ کرد که در اقدامی شبه‌عمد، یگان‌های عراقی از آن نقطه جابجا شده بودند!
الشَمَّری در پایان با لحنی تهدیدآمیز، تصریح کرد: امنیت کشور و حفظ جان شهروندان عراقی، خط قرمز ماست. گروه‌های مقاومت اسلامی جنگ را به زمین کسانی می‌برند که می‌خواهند عراق را به آتش بکشند.

شورای امنیت خواستار محاکمه مسئولان انفجارهای تروریستی بغداد شد
شورای امنیت با صدور بیانیه‌ای شدید اللحن، انفجارهای خونین روز پنجشنبه بغداد را محکوم کرده و خواستار محاکمه مسئولان آن شده است.
شورای امنیت سازمان ملل دیشب در بیانیه‌ای اعلام کرد که «اعضای شورا با شدیدترین لحن، حملات تروریستی بزدلانه بغداد را محکوم کردند».
شورای امنیت در این بیانیه خود خواستار محاکمه مرتکبان و حامیان اقدامات تروریستی بغداد شده و از همه کشورها خواست تا به موجب قوانین بین المللی و قعطنامه ذی ربط سازمان ملل با دولت عراق در این زمینه همکاری کنند.
در انفجارهای خونین روز پنجشنبه در مرکز بغداد، بیش از 30 نفر کشته و 110 نفر زخمی شدند. گروه تروریستی داعش با صدور بیانیه‌ای رسما مسئولیت این دو عملیات انتحاری بغداد را بر عهده گرفت.
به گفته برخی از کارشناسان، در این انفجارها ردپای عربستان و دست داشتن سعودی‌ها دیده می‎شود «عباس العرادی» کارشناس عراقی، دولت مصطفی الکاظمی را مسئول شکست امنیتی امروز در عراق دانسته و عربستان سعودی را به دست داشتن در انفجارهای امروز در میدان الطیران در مرکز بغداد متهم کرد.


نظر شما