شناسهٔ خبر: 45265281 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

مهاجرین جدید در فلسطین اشغالی، فقرایی که در یهودی بودن آنان تردید هست

تهران – ایرنا –یک پژوهشگر فلسطینی با اشاره به تبلیغات گسترده‌ای که برای جذب یهودیان جهان از سوی اسراییل به عمل می‌آید،نوشت: مهاجرین جدید یا گرسنه‌اند یا عمدتا از کشورهایی به مناطق اشغالی سفر کرده‌اند که خاخام‌ها در یهودی بودن آنان تردید دارند اما در یک نقطه اشتراک دارند؛ بی اعتقادی به اصول صهیونیسم.

صاحب‌خبر -

به گزارش روز شنبه ایرنا مصطفی یوسف اللداوی نویسنده و پژوهشگر فلسطینی در مقاله ای ضمن اشاره به دوران ریاست جمهوری دونالد ترامپ رییس جمهوری سابق آمریکا و " تصمیمات و سیاست لجام گسیخته و نبرد تجاری و ناآگاهی پزشکی و حماقت های بهداشتی وی" خاطرنشان کرد: ترامپ طی چهار سال گذشته تمام توجه و حمایت های خود را معطوف رژیم صهیونیستی کرد و سیاست هایی را به این رژیم اختصاص داد و به دولت و نخست وزیر رژیم اسراییل امتیازاتی را بخشید که در خواب نیز نمی دیدند.

وی افزود: ترامپ قدس را به عنوان پایتخت یکپارچه این رژیم به رسمیت شناخت ، به شهرک سازی های آنها مشروعیت بخشید ، زمینه را برای گسترش حاکمیت صهیونیست ها بر بخش های بیشتری از سرزمین فلسطین فراهم آورد ، پرونده پناهجویان و موضوع بازگشت آنها را تعطیل کرد، جولان سوریه را به حاکمیت صهیونیست ها درآورد ، تسلیحات راهبردی و فناوری پیشرفته در اختیارشان قرار داد و امنیت ملی و برتری کیفی آنان را تضمین کرد .

این نویسنده فلسطینی در ادامه به خدمات ارائه داده شده از سوی مایک پمپئو وزیر خارجه دولت ترامپ به رژیم صهیونیستی اشاره کرده و توضیح داد: پمپئو روابط خارجی این رژیم را سازماندهی کرد و ائتلاف هایش را هماهنگ نمود و کانال های تماس جدیدی برایش گشود و بسیاری از کشورهای عربی را وادار کرد تا این رژیم را به رسمیت بشناسند و روابط خود را با آن عادی نمایند و زمینه را برای سایر کشورهای عربی فراهم آورد تا آنها نیز به این فرآیند بپیوندند.

اللداوی اظهار داشت: اسراییلیها از سیاست دونالد ترامپ بسیار شاد شدند زیرا علنا و مخفیانه با آنها به همکاری پرداخت و به اوج آرزوهایشان تحقق بخشید.

این پژوهشگر فلسطینی به " نادیده گرفته شدن فعالیت های صهیونیستی در مورد پرونده هجرت یهود به فلسطین ظرف بیش از یک و نیم قرن گذشته از سوی رسانه های گروهی اسراییلی و بین المللی و رسانه های فلسطینی و عربی " اشاره کرده و ابراز داشت: تمامی سازمان های صهیونیستی به همراه وزارت جذب و مهاجرت و دستگاه اطلاعات خارجی اسراییل (موساد) طی مدت یاد شده به طور شبانه روز و مخفیانه و علنا در جهت جذب مهاجران یهودی بیشتر جهت اسکان دادن آنان در فلسطین تلاش کردند .

وی در همین رابطه به رسیدن صدها مهاجر یهودی جدید از کشورهای آسیای میانه ظرف چهار سال گذشته به فلسطین اشغالی اشاره کرده و گفت : این در حالی است که خاخام ها در یهودی بودن آنها شک و تردید دارند و حاضر نیستند آنها را به رسمیت بشناسند و آنان را متهم می کنند که یهودی نیستند بلکه مسیحی ارتدوکس می باشند و فقط می خواهند از امتیازات در نظر گرفته شده برای مهاجران یهودی بهره ببرند. اما شمار آنها علیرغم همه اینها به طور فزاینده در حال افزایش است و توفان مهاجر آنان متوقف نشده است تا آنجا که هم اکنون به بزرگ ترین اقلیت در فلسطین اشغالی تبدیل شده اند و با پیوستن به حزب " اسراییل خانه ماست " به رهبری آویگدور لیبرمن تندرو به تاثیرگذارترین قشر در صحنه سیاسی این رژیم تبدیل شده اند.

مقاله نویس مزبور در ادامه در ارتباط با مهاجرت صدها یهودی از صنعا و سایر مناطق یمن به فلسطین اشغالی توضیح داد : رژیم صهیونیستی با برقراری پل هوایی، افراد یاد شده را به فلسطین اشغالی انتقال داد و به سرعت به آنها تابعیت بخشید و برخی از آنان به ارتش اسراییل ملحق شدند .

اللداوی همچنین به مهاجرت صدها یهودی آفریقایی به طور عام و اتیوپیایی به طور خاص طی چهار سال گذشته به فلسطین اشغالی اشاره کرده و توضیح داد: تا کنون شمار یهودیان مهاجر از اتیوپی به فلسطین اشغالی به ۱۵۰ هزار تن رسیده است اما آنها اعتقادی به سرزمین موعود و مقدس بودن موضوع یهودیت ندارند و مایل نیستند در راه رژیم صهیونیستی جانفشانی کنند و تنها بخاطر  فقر و گرسنگی مجبور به این مهاجرت شده اند.

۱۴۸۷

نظر شما