شناسهٔ خبر: 45264899 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ورزش۳ | لینک خبر

برنامه ویژه برای جذب 4 بازیکن در زمستان

نیم فصل؛ پایان عملیات غیرتخصصی یحیی در پرسپولیس

یحیی گل محمدی با توجه به کمبود نفرات و البته تدابیر فنی مدنظر خود، طی دیدارهای اخیر بارها از نفرات غیرتخصصی در برخی پست‌ها سود برده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش "ورزش سه"، یحیی گل محمدی که در نیم فصل گذشته به پرسپولیس پیوسته، طی این مدت تغییرات زیادی در بدنه تیم شکل داده و یا اینکه ناخواسته شکل گرفته گرفته است. او در بدو حضور در این تیم تصمیم به کنار گذاشتن حسین ماهینی و فرشاد احمدزاده گرفت. در ادامه نیز آنتونی استوکس و کریستین اوساگوآنا را به خدمت گرفت. هر دوی این بازیکنان در پایان لیگ نوزدهم از جمع سرخپوشان جدا شدند. در کنار این دو بازیکن خارجی، علیرضا بیرانوند، علی علیپور، مهدی ترابی، امیر روستایی، بشار رسن، محمد نادری، محسن ربیع خواه، شجاع خلیل زاده از دیگر بازیکنانی بودند که از این تیم جدا شدند تا جمع نفرات جدا شده تیم از نیم فصل گذشته تا به امروز به 12 نفر برسد!

 

در این بازه پرسپولیس البته حامد لک، سعید آقایی، میلاد سرلک، آرمان رمضانی، عیسی آل کثیر، احسان پهلوان، علی شجاعی و مهدی مهدی‌خانی را به خدمت گرفت.

 

با این حال شرایط خاص این تیم در کنار محرومیت عیسی آل کثیر و جواب ندادن برخی نفرات جدید به خدمت گرفته، باعث شده تا یحیی گل محمدی در دیدارهای این فصل بیشتر از نفرات غیرتخصصی در پست‌ها سود ببرد. مهمترین بازیکنی که در پست غیرتخصصی به کار گرفته شده، سیامک نعمتی است. یحیی که بعد از جدایی حسین ماهینی در دو بازه فرصت این را داشت تا در پست دفاع راست بازیکن جذب کند، این اقدام را صورت نداد و در نهایت سیامک نعمتی که از تبحر خوبی در فاز تهاجمی برخوردار است، در پست دفاع راست سود برده است.

با جدایی بشار رسن، این احمد نوراللهی بود که می‌توان او را جانشین این هافبک عراقی در پست نفوذی و بازیسازی تیم یاد کرد. اتفاقی که حتی باعث شده تا هجمه شدیدی علیه هافبک دفاعی ملی‌پوش سرخپوشان طی دیدارهای اخیر شکل گیرد. نوراللهی در بازی با سپاهان که اولین حضورش در این پست بود، به هیچ عنوان نتوانست خواسته کادرفنی را اجابت کند. در بازی برای استقلال اما ایجاد چند موقعیت و فرصت سوزی باعث شد تا هجمه شدیدی علیه وی شکل گیرد. او هرچند مقابل فولاد در نقش گلزن تیمش ظاهر شد اما این گل هم در موقعیت ضربه ایستگاهی بود و نمی‌توان از تغییر پست او به عنوان یک نکته مثبت برای دستیابی به این هدف یاد کرد.

 

دیگر بازیکنی که در پست غیرتخصصی به کار گرفته می‌شود، وحید امیری است. وینگر ملی‌پوش پرسپولیس که جایگاه ثابتی در تیم ملی طی سالیان اخیر و در پست هافبک‌ها داشته است اما طی سالیان اخیر و به دلیل مشکلات تهاجمی سرخپوشان بیشتر به عنوان مهاجم و مکمل دیگر زوج این تیم در ترکیب حاضر بوده است. امیری که در دوره مربیگری برانکو و کالدرون هم در برخی دیدارها در این پست به کار گرفته می‌شد، با آماری ناامیدکننده از حیث گلزنی برخوردار است که نشان می‌دهد سود بردن از این بازیکن در نقش مهاجم حتی باعث کاهش توانایی او در پست تخصصی نیز می‌شود.

با این حال اکنون یحیی گل محمدی با توجه به خلا شکل گرفته در لیست تیمش، در دیدار برابر آلومینیوم اراک احتمالا نفرات غیرتخصصی حاضر در ترکیب تیمش افزایش نیز داشته باشد. غیبت سیدجلال حسینی و محمدحسین کنعانی زادگان باعث می‌شود تا او در این دیدار مجبور شود بار دیگر از نفرات غیرتخصصی در ترکیب تیمش سود ببرد.

 

مطمئنا یکی از برنامه‌های یحیی گل محمدی در نقل و انتقالات زمستانی، جذب بازیکن در پست‌هایی خواهد بود که او طی مدت اخیر مجبور به استفاده از نفرات غیرتخصصی شده است. با این حال شاید جدایی احتمالی بوژیدار رادوشوویچ نیز برنامه او را تغییر دهد و یک نیاز دیگر نیز به تیم اضافه کند. در شرایط فعلی اما این تیم در دفاع راست، هافبک بازیساز و مهاجم با خلا بزرگی مواجه است و یحیی تدابیر فنی خود در نقل و انتقالات را معطوف به این پست‌ها کرده است.

نظر شما