شناسهٔ خبر: 45264726 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

۵۰۰ تبلت به دانش‌آموزان نیازمند بمی اهدا شد

تهران- ایرنا- آموزش و پرورش شهرستان بم از اهدای ۵۰۰ تبلت به منظور کمک به دانش آموزان بی بضاعت این شهرستان توسط خیرین با مشارکت شرکت کرمان خودرو خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش روز شنبه مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش‌وپرورش، آموزش و پرورش شهرستان بم اعلام کرد، با پیگیری‌های به عمل آمده، تعداد ۵۰۰ دستگاه  تبلت به منظور کمک به دانش آموزان بی بضاعت و دارای شرایط خاص تامین و به دانش آموزان تحویل شد.

 از این تعداد تبلت، ۲۰ عدد با مشارکت استاندار سابق کرمان، ۸۰ عدد با مشارکت خیرین و ۴۰۰ عدد نیز با مشارکت کرمان خودرو و مدیران خودرو تهیه و به دانش آموزان نیازمند بم اهدا شد.

به گزارش ایرنا، تهیه تبلت‌هایی که این روزها به عنوان مدرسه‌ مجازی از آنها یاد می‌شود، نه تنها در دستورکار وزارت آموزش و پرورش، بلکه مورد توجه بسیاری از خیرین و موسسات مردم نهاد نیز قرار گرفته است تا دانش‌آموزی به دلیل نداشتن ابزار لازم از تحصیل عقب نماند. به گفته مسوولان آموزش و پرورش ۳۰ درصد دانش آموزان عادی و ۴۰ درصد دانش آموزان با نیازهای ویژه از ابزار هوشمند مانند تبلت و موبایل محروم بودند.

هر چند مسوولان آموزش و پرورش به واسطه اطلس یادگیری، دانش آموزان محروم را شناسایی کردند و محتوای لازم برای آموزش و یادگیری را در اختیار آنها قرار دادند، اما تهیه تبلت را هم به منظور برقراری عدالت آموزشی در دستور کار قرار داده اند.

تاکنون نهادهای بسیاری مانند سازمان مرکز آمار ایران، معاونت پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش، کمیته امداد امام خمینی(ره)، معاونت توسعه مناطق محروم ریاست جمهوری، وزارت ارتباطات و معاونت رییس جمهوری در امور زنان نیز در این طرح هدایت مشارکت داشته‌اند.

نظر شما