شناسهٔ خبر: 45264372 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

طرح معیشتی مجلس با پرداخت کمک‌هزینه زندگی به اقشار آسیب‌پذیر اجرا می‌شود

گروه استان‌ها ـ نایب رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس گفت: در طرح معیشتی مبلغ قابل توجهی به مردمی که دچار مشکلات سنگین اقتصادی هستند پرداخت می‌شود که در شرایط سخت کنونی می‌تواند کمکی هر چند جزئی به خانواده‌ها باشد

صاحب‌خبر -

حجت‌الاسلام حسن شجاعی در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در زنجان اظهار داشت: بعد از انقلابی شدن فضای قوه قضائیه، امید در جامعه افزایش یافت. یک مجلس انقلابی نیز شکل گرفت که در مدار انقلاب و مردم در حال حرکت است و خوشبختانه طرح‌ها و لایحه‌هایی که در این دوره از مجلس مطرح می‌شود جز به مصلحت انقلاب و مردم نیست و نمایندگان دغدغه دیگری جز این امر ندارند در حالی که در دوره‌های گذشته مجلس شرایط همانند حال حاضر نبود.

وی با اشاره به اینکه هر طرحی که در این دوره از مجلس مطرح شده منفعت آن به عموم مردم می‌رسد افزود: طرح معیشتی با رای بیش از 200 رای در مجلس تصویب شد که تنها منفعت مردم را در نظر گرفته است.

نایب رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس گفت: در طرح معیشتی مبلغ قابل توجهی به مردمی که دچار مشکلات سخت و سنگین اقتصادی هستند پرداخت می‌شود که در شرایط سخت کنونی می‌تواند کمکی هر چند جزئی به خانواده‌ها باشد با این وجود باید گفت ما شرمنده مردم هستیم زیرا لیاقت مردم بسیار بیش‌تر از این‌ مبلغ است اما به هر حال در شرایط تحریمی و برخی بی‌تدبیری‌ها که بر کشور تحمیل شده همین میزان اندک کمک‌رسانی به مردم اقدام مناسبی است که به لطف خداوند در مجلس یازدهم انجام گرفت.

وی با اشاره به اینکه یک اقدام دیگر مجلس یازدهم در ارتباط با سیاست خارجی بود که خوشبختانه به تصویب رسید، عنوان کرد: در شرایطی که دشمن سیلی بزند اگر جوابش را ندهیم سیلی دوم را نیز خواهد زد بنابراین اگر ضربه اول را به نحوی بزند که آسیب‌زننده باشد ضربه بعدی را با قدرت بیش‌تری خواهد زد که باید با قاطعیت پاسخش را داد. 

‌شجاعی تصریح کرد: متاسفانه به دلیل اینکه برخی از آقایان در انفعال قرار گرفته‌ بودند دشمن به ما ضربه می‌زد اما پاسخ نمی‌دید که این جسارت دشمن به قدری بالا رفت که سردار سلیمانی را به شهادت رساند اما تاکید می‌کنم یقینا خون شهید سلیمانی پایه‌های آمریکا را متزلزل و بی‌راه خواهد کرد و تردیدی در این نیست، بنابراین دشمن از اقدام خود پشیمان خواهد شد اما با تمام این‌ها دشمن دوباره جرات کرد و با شهادت شهید فخری‌زاده ضربه دیگری به کشور زد.

وی بیان کرد: طرح اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها که در مجلس با رای بالایی تصویب شد نخستین پاسخ قاطع نظام جمهوری اسلامی به آمریکا بود این در حالی بود که با این اقدام مجلس، دولت شدیدا مخالف می‌کرد اما بعد از این اقدام آمریکا و اروپا به التماس افتادند که به این قانون عمل نکنیم.

نایب رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس با اشاره به اینکه اگر ما محکم بایستیم دشمن عقب‌نشینی می‌کند و اگر در مقابلش ایستادگی نکنیم علاوه بر از بین بردن امنیت سبب نابودی اقتصاد و معیشت نیز خواهد شد تاکید کرد: اگر به دنبال آبادی اقتصاد و معیشت هستیم باید در مقابل دشمن بایستیم. با این حال باید گفت آقایانی که در تفکر خود تصور می‌کردند که اگر در مقابل دشمن تسلیم شویم سبب بهبود شرایط معیشتی می‌شود امتحان خود را با مردودی پس داند چراکه دلار 3 هزار تومانی با افزایش 10 برابری به 30 هزار تومان جهش یافت.

انتهای پیام/ش

نظر شما