شناسهٔ خبر: 45262614 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: گجت نیوز | لینک خبر

آنر وی ۴۰ ۵ جی با چیپست مدیاتک و دوربین ۵۰ مگاپیکسلی معرفی شد

GSM Arena

صاحب‌خبر -

گوشی هوشمند آنر وی ۴۰ ۵ جی – Honor V40 5G پرچمدار جدید آنر معرفی شد. این موبایل از چیپست +Dimensity 1000 مدیاتک قدرت می‌گیرد.

پس از فروش آنر به شیائومی، وی ۴۰ اولین محصول این برند برشمرده می‌شود که اتفاقا یک دیوایس پرچمدار خواهد بود. این گوشی به چیپست +Dimensity 1000، دوربین جدید ۵۰ مگاپیکسلی و شارژ با سرعت بسیار بالا مجهز شده و حرف‌های زیادی برای گفتن دارد.

نمایشگر آنر وی ۴۰ ۵ جی ۶.۷۲ اینچ و از نوع OLED بوده که در گوشه‌اش طراحی Punch Hole به چشم می‌خورد. در این سوراخ بیضی دوربین سلفی دوگانه دیوایس قرار گرفته است. پنل صفحه نمایش از نرخ تازه‌سازی ۱۲۰ هرتزی و پاسخ‌دهی ۳۰۰ هرتزی به لمس پشتیبانی کرده و رزولوشنی معادل ۲۶۷۶ در ۱۲۳۶ پیکسل دارد.

بر خلاف انتظار روی قاب پشتی سه دوربین به چشم می‌خورد. دوربین اصلی دستگاه سنسور ۵۰ مگاپیکسلی RYYB بوده که ابعادی به اندازه ۱/۱.۵۶ اینچ دارد. هر پیکسل این دوربین یک میکرومتر است اما با فعالسازی حالت چهار در یک ترکیب پیکسل‌ها، این سایز به دو میکرومتر هم می‌رسد. دوربین دیگر یک سنسور ۸ مگاپیکسلی فوق عریض بوده و در کنار آن سنسور دو مگاپیکسلی برای ثبت عکس‌های کلوز‌ آپ جای گرفته است. فضای دایره‌ای شکل کنار فلش LED دوربین نیست، بلکه لیزر فوکوس خودکار بوده که در فوکوس روی سوژه‌ها تاثیر زیادی خواهد داشت.

آنر وی 40 5 جی آنر وی 40 5 جی

در حالی که آنر به یک کمپانی غیر وابسته تبدیل شده اما بیشتر قسمت‌های آنر وی ۴۰ ۵ جی زمانی طراحی شده که این شرکت تحت نظر هواوی قرار داشت. بنابراین چندان جای تعجب ندارد اگر بگوییم چینی‌ها برای این گوشی باتری ۴۰۰۰ میلی‌آمپری با پشتیبانی از فناوری شارژ سریع با سیم ۶۶ واتی در نظر گرفته‌اند. این توان بالا باعث می‌شود شارژ گوشی را تنها عرض ۳۵ دقیقه از صفر تا صد برساند. سرعت شارژ دیوایس با شارژرهای بی‌سیم نیز بالاست، به طوری که با یک شارژر وایرلس ۵۰ واتی می‌توانید پس از ۳۵ دقیقه موبایل‌تان را از صفر تا ۵۰ درصد شارژ کنید. این سرعت شارژ همانند پرچمدار دیگر هواوی یعنی میت ۴۰ پرو – Mate 40 Pro بوده و از فناوری یکسانی در هر دو اسمارت فون استفاده شده است.

آنر وی ۴۰ ۵ جی با پوسته Magic UI 4.0 عرضه می‌شود اما متاسفانه بر پایه اندروید ۱۰. فعلا درباره وضعیت پشتیبانی دیوایس از سرویس‌های گوگل اطلاعی در دست نیست چرا که مراسم در چین برگزار شده و این سرویس‌ها برای کاربران چینی عملا استفاده‌ای ندارند.

گوشی جدید آنر در سه رنگ مشکی، نقره‌ای و رز گلد و در دو تنوع حافظه رم ۸ گیگابایتی و حافظه ذخیره‌سازی ۱۲۸ گیگابایتی و همچنین رم ۸ گیگابایتی و حافظه ذخیره‌سازی ۲۵۶ گیگابایتی به فروش خواهد رسید. برای خرید این دو دیوایس باید به ترتیب ۵۵۶ و ۶۲۰ دلار بپردازید که در مقابل پرچمداران کنونی بازار موبایل، قیمت‌هایی رقابتی محسوب می‌شوند.

در مراسم امروز آنر از دو لپ تاپ آنر مجیک بوک ۱۴ – Honor Magic Book 14 و آنر مجیک بوک ۱۵ – Honor Magic Book 15 نیز رونمایی شد که از پردازنده‌های نسل یازدهم اینتل از نوع i7 استفاده می‌کنند. در کنار این چیپ قدرتمند، کارت گرافیک Nvidia GeForce MX450 قرار خواهد گرفت تا برای پردازش‌های گرافیکی مشکلی به وجود نیاید.

به لطف پردازنده‌های نسل یازدهم اینتل، نوت بوک‌های جدید آنر از وای فای ۶ با آنتن دوگانه ۲×۲ MIMO پشتیبانی می‌کند و امکان بهره‌گیری از اینترنت تا سرعت ۲۴۰۰ مگابیت بر ثانیه وجود خواهد داشت.

برچسب‌ها:

نظر شما