شناسهٔ خبر: 45262346 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

حاکمیت جو پایدار در گلستان تا پایان هفته

سیدحسین حسینی

کارشناس هواشناسی گلستان با اشاره به خروج سامانه سرد و بارشی از استان، گفت: تا پایان هفته جاری شاهد جوی آرام در سطح گلستان خواهیم بود.

صاحب‌خبر -

ارازمحمد قرنجیک در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: با ورود سامانه سرد و بارشی به گلستان، از بامداد پنجشنبه باد شدید و به دنبال آن ریزش‌های جوی در سطح استان آغاز شد.

وی افزود: در زمان شروع فعالیت این سامانه، سرعت باد در نیمه غربی بین ۸۰ تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت، در نیمه شرقی بین ۵۰ تا ۸۰ کیلومتر در ساعت و در گرگان به‌صورت لحظه‌ای تا ۱۲۹ کیلومتر در ساعت رسید.

کارشناس هواشناسی گلستان بیان کرد: بیشترین بارش باران طی این مدت در سوار پایین شهرستان کلاله به میزان ۳۱.۵ میلیمتر و بیشترین بارش برف نیز در افراتخته شهرستان علی آبادکتول به میزان ۶۳ سانتیمتر به ثبت رسید.

قرنجیک با اشاره به عبور این سامانه از فراز استان، تصریح کرد: بر اساس تصاویر ماهواره‌ای در روز گذشته، سطح پوشش برف در حوضه‌های آبریز استان به ۱۳۰۰۰ کیلومتر مربع رسید.

وی در ادامه با اشاره به اینکه در حال حاضر آسمان استان صاف تا کمی ابری است، گفت: از امروز تا پایان هفته جو پایدار در سطح استان حاکم است. طی هفته جاری افزایش ۴ تا ۶ درجه‌ای دمای هوا را در استان خواهیم بود.

کارشناس هواشناسی گلستان بیان کرد: بامداد امروز گرگان با منفی ۵ درجه سلسیوس سردترین شهر استان بود.

انتهای پیام

نظر شما