شناسهٔ خبر: 45260755 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: قدس آنلاین | لینک خبر

افزایش سهمیه ایران به 1+3 آبی ها را به مرحله گروهی فرستاد

پرسپولیس در سید اول، استقلال در سید سوم لیگ قهرمانان

در آستانه قرعه‌کشی فصل جدید رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا در مقرر ای‌.اف.سی یک خبر کوتاه البته جالب توجه هواداران فوتبال ایران را بامداد جمعه غافلگیر کرد تا به واسطه آن هواداران باشگاه استقلال شگفت‌زده شوند؛ خبر هرچند کوتاه بود اما حکایت از افزایش سهمیه ایران در مرحله گروهی رقابت‌های لیگ قهرمانان را داشت تا استقلال در کنار پرسپولیس و تراکتورسازی به صورت مستقیم راهی مرحله گروهی شود و فولاد خوزستان با یک بازی در مرحله پلی اف در آستانه صعود به مرحله اصلی قرار گیرد.

صاحب‌خبر -

وقتی همه خواب بودند

کنفدراسیون فوتبال آسیا بامداد جمعه در نامه‌ای فوری به فدراسیون فوتبال، مکانسیم حضور در لیگ قهرمانان آسیا را اعلام کرد که سه تیم ایرانی به صورت مستقیم و یک تیم به صورت غیر مسقتیم (پلی آف) در این رقابت‌ها حاضر خواهند شد. با این حال در این نامه هیچ اشاره‌ای به تیم‌های ایرانی نشده است.

طبق جدول سهمیه‌بندی ایران، پرسپولیس به عنوان قهرمان لیگ برتر، تراکتور قهرمان جام حذفی و استقلال نایب قهرمان لیگ برتر سه تیمی هستند که به صورت مستقیم از مرحله گروهی لیگ قهرمانان وارد این مسابقات می‌شوند و فولاد به عنوان تیم سوم لیگ برتر به عنوان چهارمین نماینده ایران باید در مرحله پلی آف شرکت کند.در نامه ارسالی اعلام شده نماینده چهارم ایران در مرحله پلی‌آف با نماینده چهارم امارات رو به رو خواهد شد که به این ترتیب فولاد باید با العین، تیم چهارم جدول رده‌بندی امارات در فصل گذشته رو به رو شود.

این تغییرات پس از این رخ داده که هیچ تیمی از ترکمنستان موفق به اخذ مجوز حرفه‌ای این رقابت‌ها نشده و در نتیجه سهمیه ۲+۲ ایران به ۳+۱ تغییر کرده است.با این حساب، استقلال که پیش از این باید با العین رو به رو می‌شد، به صورت مستقیم به مرحله گروهی راه خواهد یافت و فولاد با این تیم رو به رو می‌شود. 

 سود قابل توجه استقلال

اما در کنار شادمانی هواداران استقلال، کادر مدیریتی این باشگاه سود بسیار قابل توجهی از این ماجرا برد، آبی‌های پایتخت که در برهه کنونی با مشکلات مالی بسیار زیادی مواجه هستند، با این اتفاق هزینه قابل توجهی را در حساب خود حفظ خواهند کرد تا بتوانند در نقل و انتقالات زمستانی آن پول را صرف خرید بازیکن کنند.

سیدبندی لیگ قهرمانان

دقایقی پس از انتشار این اخبار سید بندی مسابقات نیز منتشر شد تا احتمالات موجود در مسابقات لیگ قهرمانان آسیا به سوژه داغ رسانه‌های خبری تبدیل شود،  در سید نخست رقابت‌های فصل بعدی لیگ قهرمانان آسیا تیم‌های الدحیل قطر، الهلال عربستان، پرسپولیس ایران، شارجه امارات، السد قطر حضور داشتند، در سید دوم نیز تیم‌های النصر عربستان، تراکتور ایران، شباب الاهلی امارات، الریان قطر، الاهلی عربستان حضور دارند،در سید سوم مسابقات  پاختاکور ازبکستان، الوحده امارات، اف سی گوای هند، استقلال ایران، استقلال تاجیکستان حضور دارند و در سید چهارم تیم الشرطه عراق حضورش قطعی است و به همراه این تیم چهار تیم برنده پلی‌آف حضور خواهند داشت.

پلی‌آف‌های لیگ قهرمانان آسیا در منطقه غرب به شرح زیر است:الغرافه قطر – آلمالیق ازبکستان/ الوحده عربستان – نیرو هوایی عراق/ فولاد ایران – العین امارات/ الوحده امارات – الزورا عراق

در فرمت جدید لیگ قهرمانان اروپا 40 تیم در غالب 10 گروه چهار تیمه حضور دارند. پنج گروه مختص غرب آسیا است و تیم‌های نخست به صورت مستقیم راهی مرحله حذفی خواهند شد اما از پنج تیم دوم تنها سه تیم که امتیاز بیشتر کسب کرده باشند راهی مرحله حذفی خواهند شد.

اولسان یک سید پایین تر از پرسپولیس

همزمان با انتشار سید بندی رقابت ها یک نکته بسیار بحث برانگیز شد تا دوباره همه نگاه ها به سوی کنفدراسیون فوتبال آسیا دوخته شود که علت اقدام عجیب این مجموعه رونمایی شود.کنفدراسیون فوتبال آسیا اعلام کرده، اولسان هیوندای که در حدود یک ماه پیش موفق شد با شکست پرسپولیس در فینال  لیگ قهرمانان آسیا، قهرمان شود در سید ۲ این مسابقات قرار گرفته است. اما در مقابل پرسپولیس قهرمان ایران و نایب قهرمان آسیا بالاتر از اولسان در سید یک مسابقات برای قرعه‌کشی این فصل قرار گرفته  که همین امر موجب تعجب بسیاری از کارشناسان و اهالی فوتبال شده است.

برچسب‌ها:

نظر شما