شناسهٔ خبر: 45260654 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

نخستین مرکز جامع درمان و بازتوانی اعتیاد استان کرمانشاه افتتاح می‌شود

گروه استان‌ها- مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه گفت: نخستین مرکز جامع درمان و بازتوانی اعتیاد استان کرمانشاه در نیمه اول بهمن ماه افتتاح می‌شود.

صاحب‌خبر -

فرحناز محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کرمانشاه، اظهار داشت: اولین مرکز جامع درمان و بازتوانی اعتیاد در استان کرمانشاه همزمان با سراسر کشور در نیمه اول بهمن ماه امسال افتتاح می‌شود.

وی عنوان کرد: یکی از راهکارهای مؤثر در پیشگیری از اعتیاد آموزش‌های صحیح و اصولی و همچنین آگاه‌سازی از عوارض ناشی از مصرف مواد اعتیادآور است که این آموزش‌ها برای کودکان و نوجوانان باید به صورت غیر مستقیم و بیشتر از طریق بازی و آموزش مهارت‌های زندگی باشد.

محمدی عنوان کرد: امروزه فرصت آموزش در بستر فضای مجازی بیش از گذشته فراهم شده است و ما سعی داریم در شرایط فعلی به این سمت پیش رفته و از این ظرفیت بهره بیشتری ببریم.

‌وی از راه‌اندازی کارزار رسانه ای پیشگیری از اعتیاد کودک و نوجوان در استان خبر داد و افزود: در این کارزار رسانه‌ای بیشتر به آگاه‌سازی والدین و نحوه ارتباط والدین و برخورد با کودکان پرداخته خواهد شد.

محمدی با اشاره به راه‌اندازی کارزار رسانه‌ای پیشگیری از اعتیاد در محیط کار در استان همزمان با 14 استان کشور گفت: از جمله اهداف راه‌اندازی این کارزار آگاه‌سازی، اطلاع رسانی در زمینه کاهش استرس‌های شغلی و اصلاح باورهای غلط مصرف مواد و توسعه فرهنگ پیشگیری اولیه از مصرف مواد اعتیاد آور در محیط کار است.

وی عنوان کرد: طی سال‌های گذشته اعتبارات معاونت پیشگیری در زمینه پیشگیری و درمان اعتیاد افزایش پیدا کرده است و امسال نیز کرونا فرصتی را ایجاد کرد که بتوان از طریق فضای مجازی کارزار رسانه‌ای را افتتاح کنیم و 24 دستگاه اجرایی و بخش‌های زیر مجموعه آن‌ها این کارزار را از تاریخ 6 تا 25 دی ماه به مدت 20 روز برگزار کردند.

مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه بر آمادگی کامل مسئولان و مدیران مراکز به ویژه در نقاط سردسیر برای کمک به افراد دارای سرپرست غیرمؤثر و بی‌سرپناه که در معرض آسیب و سرمازدگی هستند تأکید کرد.

انتهای پیام/832/ی

برچسب‌ها:

نظر شما