شناسهٔ خبر: 45259931 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

رئیس کمیته امداد خبر داد:

کمک ۷۳۰ میلیارد تومانی بنیاد مستضعفان به مددجویان کمیته امداد

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) از کمک ۷۳۰ میلیارد تومانی بنیاد مستضعفان به کمیته امداد برای کمک و رفع مشکلات نیازمندان تحت پوشش این نهاد خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش برنا؛ سید مرتضی بختیاری، رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) روز شنبه در حاشیه امضا تفاهم نامه ساخت مشترک ۱۰ هزار واحد مسکونی برای محرومان و نیازمندان روستاها و شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر گفت: بنیاد مستضعفان علاوه بر این مبلغ در حوزه کرونایی نیز کمک های خوبی داشته و قرار است در ساخت این ۱۰ هزار واحد نیز مبلغ  ۵۰۰ میلیارد به ازای هر واحد مبلغ ۵۰ میلیون تومان کمک بلاعوض کند.

او با بیان اینکه بخشی عمده‌ای از کمک‌های بنیاد برای سیستان و بلوچستان، خوزستان و حادثه دیده‌ها در نظر گرفته شده، افزود: کمک به حادثه دیدگان سیل ۱۳۹۸ و ۱۳۹۹ و کمک به زلزله زدگان کرمانشاه از جمله برنامه‌هایی بود که کمیته امداد در زمان آقای فتاح انجام شد.

بختیاری با بیان اینکه با تجربیات و برون سپاری، ۱۰ هزار واحد مسکونی محرومان با کیفیت ساخته خواهد شد، اظهار کرد: مهاجرت روستاییان به شهرها باعث حاشیه‌نشینی می‌شود و ساخت مسکن برای محرومان در روستاها باعث جلوگیری از اینگونه آسیب‌های اجتماعی خواهد شد.

رئیس بنیاد مستضعفان نیز ادامه داد: اشتغال و مسکن به عنوان دو اصل و دو موضوع مهم در راستای توانمندسازی محرومان و نیازمندان است.

سید پرویز فتاح افزود: در سال‌های اخیر توانمندسازی محرومان در دستور کار مسئولان کمیته امداد بوده است.

او گفت: در حوزه اشتغال و وام‌های قرض‌الحسنه کارهای خوبی در بنیاد صورت گرفته و امیدواریم مجلس و دولت در راستای تقویت اعطای این وام‌ها به ‌ما کمک کنند.

فتاح در خصوص حوزه بهزیستی تصریح کرد: برای معلولان و خانواده‌های پرنوزاد تفاهم نامه‌ای با بهزیستی برای ساخت ۱۴ هزار مسکن نیز امضا  شده که نزدیک به ۱۰ هزار واحد تحویل شده و بقیه در حال احداث است.

فتاح گفت: با توجه به شرایط کشور برای اجاره مسکن محرومان، ۲۳۰ میلیارد تومان برای رهن و اجاره در خرداد و تیر ماه کمک رسانی کردیم.

او با بیان اینکه باید طبق تفاهم‌نامه کارها را پیش ببریم، گفت: باید با سرعت و دقت طبق تفاهم‌نامه ۱۰ هزار واحد مسکونی در ۲۴ ماه ساخته شود.

فتاح تصریح کرد: تعهد ما به صورت نقدی است اما می‌توانیم تعهد خود را با اعطای سیمان و مصالح اجرا کنیم؛ در حوزه تامین زمین هم می‌توانیم در راستای اجرای این تفاهم‌نامه کمک کنیم.

رئیس بنیاد مستضعفان گفت: با همه ظرفیت سعی کردیم در حوزه کرونا در خدمت محرمان تحت پوشش سازمان بهزیستی و کمیته امداد باشیم.

بیشتر بخوانید:

نظر شما