شناسهٔ خبر: 45259631 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

استفاده از ظرفیت بالای صنعت گردشگری در بوشهر

شهردار بندر بوشهر گفت: این بندر به دلیل مجاورت با ساحل نیلگون خلیج فارس و وجود بافت تاریخی دارای ظرفیت بالای صنعت گردشگری است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایمنا، شهرداری بندر بوشهر در صفحه اینستاگرام نوشت:

حسین صالحیان شهردار بندر بوشهر در بازدید از پارک ساحلی ریشهر که در حاشیه قلعه تاریخی ریشهر قرار گرفته و از چشم اندازهای زیبای ساحلی و تپه‌ها و صخره‌های چشم‌نواز کنار ساحل برخوردار است، عنوان کرد خوشبختانه بندر بوشهر به دلیل مجاورت با ساحل نیلگون خلیج فارس و بهره گیری از پتانسیل‌هایی از جمله بافت قدیم و آثار تاریخی که در کالبد شهر گره خورده است دارای ظرفیت بالای صنعت گردشگری است که این موضوع می‌طلبد با مدیریتی متحدالشکل، افقی روشن برای این بندر ترسیم شود.

وی با اشاره به قلعه ارزشمند تاریخی ریشهر که در فهرست آثار ملی قرار دارد، خاطرنشان کرد: ساماندهی پارک حاشیه‌ای کنار قلعه تاریخی ریشهر و گسترش آن باید به گونه‌ای باشد که متوازن با بافت و تاریخ آن منطقه بوده و ضمن حفظ ارزش‌های تاریخی آن قلعه باعث جذب و رونق صنعت گردشگری در ساحل تاریخی ریشهر باشد.

در ادامه حسین صالحیان شهردار بندر بوشهر ضمن گفتگو با اهالی محل و استفاده از نقطه نظرات و دیدگاه‌های ساکنان و شورایار محل اعلام کرد ان‌شاءالله با همت مضاعف مدیریت شهری و تلاش در جهت زیرساخت‌های توسعه شهری شاهد شکوفایی این منطقه در آینده نزدیک باشیم.

نظر شما